۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴
انتقاد شدید سناتور جمهوریخواه از عملکرد بایدن در حوزه انرژی

انتقاد شدید سناتور جمهوریخواه از عملکرد بایدن در حوزه انرژی

سناتور جمهوری خواه گفت سیاست‌های دولت بایدن، دلیل اصلی افزایش فزاینده قیمت انرژی در آمریکا است.

به گزارش بازار، دَن سالیوان، سناتور جمهوری خواه از آلاسکا گفت سیاست‌های دولت بایدن، دلیل اصلی افزایش فزاینده قیمت انرژی در آمریکا است.

سالیوان در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز افزود سیاست‌های بایدن مانع از افزایش تولید انرژی در آمریکا شده است. او همچنین تلویحاً بایدن را به از بین بردن زیرساخت‌های انرژی آمریکا متهم کرد.
مجری شبکه گفت: رئیس جمهور آمریکا این هفته، در اقدامی ناشی از درماندگی برای کاهش دادن هزینه‌های انرژی، اعلام کرد دوباره سراغ ذخایر استراتژیک نفتی می‌رود و طی شش ماه آینده، روزی ۱ میلیون بشکه نفت را آزادسازی می‌کند.

سالیوان درباره این اقدام بایدن گفت: «این کار هم مثل کارهای دیگر اوست. رئیس جمهور در دوران رقابت‌های انتخاباتی گفت تضمین می‌دهم به استفاده از سوخت‌های فسیلی پایان بدهم. این دقیقاً همان کاری است که او سعی دارد انجام بدهد. به هر جایی که او سیاست هایش را اجرایی کرده، نگاه کنید؛ تعطیل سازی تولید در آمریکا، نابود سازی زیرساخت‌هایی مثل پروژه خط لوله کیستون و ممانعت از سرمایه گذاری موسسات مالی آمریکا در بخش انرژی. بعد او و دولتش می‌روند و به دیکتاتورها التماس می‌کنند تا آن‌ها تولید انرژی شان را افزایش بدهند. ما می‌توانیم در آمریکا انرژی بیشتری تولید کنیم. ما می‌توانیم از این طریق در آمریکا اشتغال آفرینی کنیم و انرژی با بالاترین استانداردهای جهانی تولید کنیم؛ ما در آلاسکا این امکان را داریم. اعلام برداشت از ذخایر استراتژیک نفتی، بازارگرمی سیاسی است. ما در آمریکا، نفت و گاز داریم و باید خودمان آن‌ها را تولید کنیم.»

سالیوان گفت: دلیل قیمت های بالا، جنگ وحشیانه در اوکراین نیست. قیمت های انرژی در آمریکا مدت ها قبل از شروع این جنگ، شاهد روند افزایشی شدید بود و دلیل آن هم سیاست های دولت بود که به آنها اشاره کردم.

کد خبر: ۱۴۳٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha