۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آذربایجان شرقی مازاد بر نیاز استان است
در جلسه ستاد مقابله با کرونا در تبریز عنوان شد؛

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آذربایجان شرقی مازاد بر نیاز استان است

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی در خصوص تولید و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی در این استان گفت: تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آذربایجان شرقی مازاد بر نیاز استان است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در جلسه  استانی ستاد مقابله با کرونا در تبریز گفت: با نظارت کمیته اقتصادی، در حال حاضر مشکلی در خصوص تولید و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی در این استان نداریم و تولید مواد ضدعفونی‌کننده، مازاد بر نیاز استان است و واحدهای تولیدی اجازه دارند تولید مازاد خود را در استان‌های دیگر عرضه کنند.

وی از حضور فعال سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران استان در بحث تأمین نیازمندی‌های خانواده‌های محروم خبر داد و گفت: ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت، پویش رحمت و رزمایش کمک مومنانه بخشی از اقدامات خیرخواهانه در استان است.

پورمحمدی افزود: با همکاری سپاه عاشورا، ۴۰ هزار بسته معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده و با اقدامات انجام شده، نگرانی خاصی از بابت تأمین نیازمندی این خانواده‌ها نداریم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار اختصاص بودجه مناسب برای اجرای طرح‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در استان و تفویض بخشی از اختیارات این ستاد به استان برای تصمیم‌گیری بهتر متناسب با شرایط محلی شد.

اجرای پروژه‌های عمرانی با رعایت نکات بهداشتی

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: اجرای تمامی پروژه های عمرانی استان با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی پیمانکاران، ادامه دارد.

جواد رحمتی گفت: متاسفانه شیوع این ویروس در کشور و استان، باعث توقف و تعویق برخی فعالیت های اقتصادی شده است. رعایت پروتکل های بهداشتی توسط پیمانکاران در اجرای پروژه های عمرانی ضروری است.

وی ضمن مخالفت با تعطیلی و یا تعویق اجرای پروژه های عمرانی در استان، گفت: کرونا ممکن است که سرعت و حجم اجرای پروژه ها را کاهش دهد ولی اجرای هیچ یک  از پروژه های استان نباید متوقف و تعلیق شود.

وی با بیان اینکه ماهیت و فعالیت این ویروس، مشخص نیست، ادامه داد: بر این اساس، اطلاع و پیش بینی دقیقی از زمان پایان کرونا در جهان و کشور ما نیز وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ادامه داد: هزینه های ناشی از بیماری کرونا در پروژه ها بر پیمانکاران، پس از تایید در کمیسیون مربوطه، قابل پرداخت خواهد بود.

کد خبر: ۱۴٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha