۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
بازرسی دو هزار و ۳۷۰ واحد صنفی در استان همدان
درطرح نوروزی ۱۴۰۱ اتفاق افتاد؛

بازرسی دو هزار و ۳۷۰ واحد صنفی در استان همدان

همدان - یونسی، سرپرست تعزیرات حکومتی استان همدان از بازرسی دو هزار و ۳۷۰ واحد صنفی طی ایام نوروز در این استان خبر داد و گفت: ۶۰۵ کیلوگرم مرغ و ماهی فاسد در بازرسی ها کشف و معدوم شد.

مرضیه یونسی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: طبق سیاستهای سازمان تعزیرات حکومتی و در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان طرح ویژه نوروزی از ۱۴ اسفندماه سال گذشته شروع و تا۱۳ فروردین با همکاری جهاد کشاورزی، سازمان صمت، اتاق اصناف، دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، نماینده استانداری، نماینده فرمانداری، صدا وسیما و رسانه ها ادامه داشت.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان همدان افزود: اکیپ های گشت های مشترک با تمام توان در سطح استان تلاش کردند تا آرامش بازار حفظ و دست سود جویان کوتاه شود.

یونسی اضافه کرد: در همین راستا تا پایان طرح تعداد دو هزار و ۳۷۰ واحد صنفی توسط ۲۰۸ اکیپ گشت مشترک بازرسی و ۳۸۶ فقره پرونده تشکیل شد.

وی گفت: علاوه بر بازرسی از مجتمع های خدماتی و رستورانهای بین راهی، تهیه غذاها و فست فودها، هتل ها، مسافرخانه ها، مراکز گردشگری و اقامتی و نانواییها، حجم بالایی از این بازرسی ها مربوط به بازار مرغ بود که با رصد و بازرسی های شبانه همه کشتارگاه های استان و نظارت مستقیم بر توزیع بیش از ۱۰۰ تن مرغ منجمد تنظیم بازار این حوزه کنترل شد.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان همدان اضافه کرد: علی رغم تذکرات مکرر به واحد های صنفی متاسفانه مقادیر زیادی مواد غذایی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و فاسد ازجمله ۲۹۰ کارتن تخم مرغ فاقد شناسه بهداشتی و تاریخ تولید و مصرف، ۶۰۵ کیلو گرم مرغ و ماهی، ۵۰۰ کیلوگرم خرما، ۳۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز، ۱۵۰ کیلو گرم سوسیس و کالباس و همبرگر، ۷۵ دست کلّه پاچه، هفت کارتن آبمیوه، بیش از ۲۰۰ عدد نوشابه و دلستر تاریخ مصرف گذشته و قاچاق، ۱۵ کیلو گرم شکلات، مقادیری قرص و دارو از عطاری ها، ۳۴ عدد شامپو و نرم کننده کشف و تمام مواد مکشوفه در محل معدوم شدند.

جلوگیری از عرضه خارج از شبکه ۲۵۰ کیلو گرم برنج تنظیم بازار
وی گفت: همچنین از عرضه خارج از شبکه ۲۵۰ کیلو گرم برنج تنظیم بازار نیز جلوگیری شد و در این ۳۸۶ فقره پرونده علاوه بر نصب پرده تخلف بر سردرب برخی واحد های دارای سابقه، متخلفین در مجموع به پرداخت بیش از هفت میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

یونسی با بیان اینکه همچنین سال گذشته شعب تعزیرات حکومتی استان همدان به ۱۵ هزار و ۷۰۸ فقره پرونده رسیدگی کردند، اظهار کرد: در این راستا ۱۳ هزار و ۵۷۹ فقره پرونده مربوط به تخلفات بخش کالا و خدمات با بیش از یک‌هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال جریمه بوده است.

وی با اشاره به یک هزار و ۱۸۸ فقره پرونده مربوط به بهداشت، دارو و درمان با بیش از چهار میلیارد ریال جریمه گفت: ۹۴۱ فقره پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز با بیش از۴ هزار و ۹۹۲ میلیارد ریال جریمه است.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه از مجموع پرونده‌های ارسالی ۹۹ درصد پرونده های قاچاق کالا و ارز و ۱۰۰ درصد پرونده های کالا و خدمات و پرونده‌های بهداشت، دارو و درمان حکم گرفته اند، افزود: بیشترین تخلف به ترتیب مربوط به عدم درج قیمت، گرانفروشی و عدم صدور فاکتور بود و واحدهای صنفی با بیشترین تخلف به ترتیب خواروبارفروشی، نانوایی و مرغ فروشی بوده است.

وی با اشاره به اینکه متخلفین تعزیرات حکومتی سال گذشته در مجموع بیش از ۶ هزار و ۱۴۷ میلیارد ریال جریمه نقدی شدند، گفت: شماره تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲ اداره کل، تلفن گویای ۱۲۴ وسامانه www.۱۲۴.ir سازمان صنعت، معدن و تجارت، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ و تارنمای t۱۳۵.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی نسبت به تخلفات، انتقادات و پیشنهادات است.

کد خبر: ۱۴۳٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha