۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
 تعیین کرایه تاکسی‌ها باید در اسفند ماه انجام شود
رئیس اتحادیه تاکسیرانی کشور:

تعیین کرایه تاکسی‌ها باید در اسفند ماه انجام شود

ضامنی، رئیس اتحادیه تاکسیرانی کشور ضمن اشاره به فرایند تعیین نرخ کرایه تاکسی‌ها بیان کرد: از شهرداری انتظار و درخواست داریم که فرآیند افزایش کرایه را در زمان مناسب یعنی اسفندماه انجام دهد.

به گزارش بازار، مرتضی ضامنی، رئیس اتحادیه تاکسیرانی کشوربا بیان اینکه تعیین نرخ کرایه تاکسی یک فرآیند قانونی دارد، گفت: این کار باید توسط شهرداری به شورای شهر ارائه شود و پس از تائید در شورا، به فرمانداری شهر مربوطه ارجاع داده خواهد شد تا پس از تائید، کرایه مصوب اعلام شود. شهرهایی که این فرایند انجام شده است، قاعدتا افزایش کرایه صورت گرفته است و در شهرهایی که این هنوز این فرایند تکمیل نشده است، همچنان تاکسی‌ها باید بر اساس گذشته کرایه از مسافر دریافت کنند.

وی اشاره کرد: همیشه از همکاران در شهرداری‌ها این درخواست و توقع را داشته‌ایم که فرایند افزایش کرایه را در زمان مناسب یعنی اسفند ماه طی کنند تا در ابتدای سال بعد مانند همه مشاغل افزایش قیمت متعارف صورت بگیرد. اما وقتی این کار در زمان خودش رخ نمی‌دهد و به تعویق می‌افتد با ناهنجاری‌هایی مانند دریافت کرایه غیر مصوب مواجه می‌شویم که قاعدتا با گلایه شهروندان مواجه می‌شود.

رئیس اتحادیه تاکسیرانی کشور در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از ضرورت توجه به امور تاکسیرانان توسط دولت گفت و بیان کرد: نوسازی تاکسی‌ها و بیمه رانندگان تاکسی توسط اتحادیه تاکسی رانی انجام می‌شود. در بخش معیشتی، رانندگان تاکسی تعاونی تشکیل دادند که وظیفه آن رسیدگی به امور معیشتی و تامین اقلام معیشتی با نرخ‌های دولتی و همچنین لوازم یدکی است. در زمانی که این کارکرد درست انجام شود، خدماتی به رانندگان انجام می‌شود.

وی درباره انتظارات از دولت اظهار کرد: به واسطه اینکه نوع فعالیت تاکسی در ایران از جنس حمل و نقل عمومی و متفاوت با بقیه نقاط دنیا است، انتظار می‌رود کمک‌هایی شبیه خدماتی که به حوزه حمل و نقل عمومی ارائه می‌شود به تاکسیرانان داده شود که دریافت یارانه همانند اتوبوسرانی از جمله آن است.

ضامنی افزود: قیمت خودروها نسبت به گذشته افزایش بیش از حدی داشته است و انتظار می‌رود امکانات و شرایط ویژه‌ای را در این زمینه از جمله پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در نظر بگیرند که این موضوع در ماده هشت قانون هوای پاک بر آن تاکید شده است.

کد خبر: ۱۴۳٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha