۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
چگونه از اصفهان به شهر مشهد برویم؟ معرفی تمامی شیوه‌های سفر

چگونه از اصفهان به شهر مشهد برویم؟ معرفی تمامی شیوه‌های سفر

اصفهان و مشهد نه تنها از مهمترین کلان‌شهرهای ایران هستند بلکه در میان ایرانیان برای سفر از محبوبیت زیادی برخوردارند.

به گزارش بازار، اصفهان و مشهد نه تنها از مهمترین کلان‌شهرهای ایران هستند بلکه در میان ایرانیان برای سفر از محبوبیت زیادی برخوردارند. جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی بی‌نظیر اصفهان مانند سی و سه پل و پل خواجو و همچنین حرم مطهر امام رضا و شاندیز در مشهد مقدس از بهترین دیدنی‌های این دو شهر یاد می‌شوند که سالانه مسافران زیادی را جذب خود می‌کنند. در این بین به علت طولانی‌بودن مسیر شیوه‌ی رسیدن به مقصد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود که می‌توان به ماشین شخصی، اتوبوس، قطار و هواپیما اشاره کرد. حال کدام یک از دیگری ارزان‌تر است یا با کدام وسیله حمل‌ونقل رفاه بیشتری در مسیر خواهید داشت؟ بی‌شک هرکدام از این شیوه‌ها مزایا و معایب خود را دارند که در این مطلب قصد داریم معرفی کاملی از آن‌ها داشته باشیم. با ما همراه باشید.

ارزان‌ترین راه برای رسیدن به مقصد!

برخی افراد گمان می‌کنند سفر به مشهد با ماشین شخصی هزینه‌های بسیار کمتری از سایر وسایل نقلیه داشته و باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود. در صورتی که همیشه این چنین نیست و استفاده از اتوبوس برای مسافرانی که قصد تجربه‌ی سفری ارزان را دارند بهتر است. این روش نه تنها قیمت بسیار پایین‌تری از بقیه شیوه‌ها دارد، بلکه همیشه نیز در در دسترس خواهد بود. شما می‌توانید در هر زمان به ترمینال رفته و با خرید بلیط اتوبوس مشهد سفر خود را آغاز کنید. همچنین برای خرید آسان‌تر می‌توانید به صورت اینترنتی اقدام به دریافت کنید.

از آنجایی که هر روشی در کنار مزایا، معایب خود را نیز شامل می‌شود؛ سفر با اتوبوس نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما در این شیوه محدودیت در میزان وزن وسایل و چمدان خود خواهید داشت و می‌بایست قبل از سفر به آن دقت کنید. به طور کلی اتوبوس های مسافری مجاز به حمل بار تجاری با اتوبوس نبوده و تنها باید مسافران و بار همراه آنها را جابجا نمایند. با این حال امروزه اغلب رانندگان برای تامین مخارج اتوبوس خود، بارهای تجاری را نیز با خود حمل می کنند که هزینه جابجایی آن اغلب به صورت توافقی بوده و متاسفانه از قوانین خاصی پیروی نمی کند. همچنین افراد برای حمل بار تجاری خود با اتوبوس نیازی به تهیه بلیط آن ندارند و می بایست این کار را با هماهنگی راننده یا تعاونی مربوطه به انجام برسانند. البته در این میان مسافرانی که از اتوبوس برای سفر و حمل چمدان های مسافرتی خود استفاده می کنند، ملزم به رعایت قوانینی در این خصوص هستند. هر چند که چمدان ها معمولاً به هنگام سفر با اتوبوس وزن کشی نمی شوند اما هر مسافر اتوبوس در سفرهای داخلی تنها مجاز به حمل ۲۰ کیلوگرم بار است. بار یا چمدانی که باید شکلی معمول و متعارف داشته باشد و از ارتفاع یا ابعاد بیش از اندازه ای برخوردار نباشد.

چگونه از اصفهان به شهر مشهد برویم؟ معرفی تمامی شیوه‌های سفر

با کدام روش سفر جذاب‌تری خواهیم داشت؟

از آنجایی که لذت‌بردن از مسیر و بازدید از جاهای دیدنی آن تاثیربسزایی بر رضایت شما از سفر خواهند داشت، نمی‌توان از ارزش این موضوع ساده رد شد. پس اگر شما از آن دسته از افراد هستید که به رفاه بیشتر به ویژه در مسیرهای طولانی اهمیت می‌دهید؛ قطار را انتخاب کنید. البته باید توجه داشته باشید که از اصفهان تا مشهد به مدت ۱۸ ساعت در راه خواهید بود و بهتر است مواد غذایی و همچنین وسایل سرگرمی مانند کتاب و بازی‌های فکری و... همراه خود داشته باشید.

افزون بر مزایای گفته شده برای بلیط قطار، امکان رزرو کوپه‌های دربست برای سفرهای دسته‌جمعی و گروهی است. همانطور که می‌دانید در اتوبوس امکان انتخاب صندلی توسط خود مسافر انجام می‌گیرد اما در قطار چنین امکانی وجود ندارد و این کار به صورت سیستمی انجام می شود. بنابراین رزرو بلیط قطار برای سفرهای خانوادگی در طی روز ممکن است سبب شود که هر یک از اعضای خانواده در یکی از کوپه های خالی جای داده شوند. چرا که در چنین مواقعی تعداد رزروهای در حال انجام از طرف کاربران بیشتر است و سیستم به ترتیب پاسخگوی درخواست های ارسالی است. به همین جهت به کسانی که به طور معمول به صورت دسته جمعی یا خانوادگی سفر می کنند توصیه می شود برای اینکه بتوانند تمام اعضای خانواده را مثلاً در دو کوپه پشت هم جای دهند، عملیات خرید خود را در ساعات پایانی شب به انجام رسانند. چرا که در چنین شرایطی تعداد درخواست های ارسالی کمتر است و سیستم می تواند به راحتی دو کوپه نزدیک به هم را به خرید مربوطه اختصاص دهد.

بی‌دردسرترین سفر با هواپیما!

اکثر مسافران تنها مزایای سفر به مشهد از اصفهان با هواپیما را تنها سریع‌بودن آن و زودتر رسیدن به مقصد می‌دانند. درحالی که ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارند که شما را به خرید بلیط آن راغب می‌کنند. به عنوان مثال شما برخلاف بلیط اتوبوس یا بلیط قطار مشهد که ۱۷ الی ۱۸ ساعت در راه هستید؛ می‌توانید بدون هیچ دردسری به مشهد برسید. دیگر خبری از ترافیک مسیرهای زمینی نبوده و از تغییرات آب‌وهوایی آزرده نخواهید شد. البته باید توجه داشته باشید که بلیط هواپیما گران‌ترین شیوه‌ی سفر به مشهد از اصفهان بوده و برای افرادی که درصدد سفری ارزان هستند مطلوب نیست. در عوض بهترین انتخاب برای داشتن تجربه‌ای منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز در سفر است.

یکی دیگر از مزایای سفر با هواپیما انتخاب کلاس پروازی با امکانات مختلف است. همانطور که می دانید بلیط هواپیما در سه کلاس پروازی مختلف یعنی فرست کلاس، بیزینس کلاس و اکونومی به مسافران عرضه می شود. این کلاس ها هم از نظر نرخی و هم از نظر امکانات با هم متفاوتند. از این رو اگر شما قصد خرید یک بلیط هواپیما ارزان قیمت را دارید بد نیست تا نرخ کلاس های اکونومی پروازها را چک کنید. در حالی که اگر بهترین امکانات را می خواهید باید تن به تعرفه های بالاتر داده و بین کلاس تجاری و ویژه به دنبال صندلی پرواز خود بگردید.

با این روش سفرتو اختصاصی کن!

تنها شیوه‌ای که شما می‌توانید در شهرهای مسیر اسکان کنید، هرزمان توقف کرده و به گشت‌وگذار بپردازید یا حتی زمان سفر خود را مدیریت کنید؛ استفاده از خودروی شخصی است. سفر به مشهد با خودروی شخصی از بهترین راه‌های ممکن شناخته می‌شود و حتی به شما اجازه‌ی برنامه‌ریزی برای هزینه‌ها را نیز می‌دهد. البته با تمام مزایای خود معایبی را نیز شامل می‌شود. به عنوان مثال ممکن است با توجه به فصلی که در آن سفر می‌کنید با بارش باران یا گرمای آزاردهنده مواجه شوید یا مدت زیادی را در ترافیک یا صف پمپ بنزین بمانید.

چگونه از اصفهان به شهر مشهد برویم؟ معرفی تمامی شیوه‌های سفر

اکنون به پایان مطلب رسیدیم و قصد داشتیم به تمامی شیوه‌های سفر به مشهد از اصفهان اشاره کنیم. شما می‌توانید هریک را به دقت بررسی کرده و باتوجه به سلیقه و بودجه‌ی خود یکی را انتخاب کنید. برای اطلاع از قیمت‌ها نیز می‌توانید به قاصدک۲۴ مراجعه کرده و با واردکردن مبدا و مقصد خود هزینه‌ها را مشاهده کنید. مثلا بلیط اتوبوس اصفهان قاصدک۲۴ یکی از ارزان‌ترین بلیط‌های سفر بوده و با قیمت پایین‌ترین نسبت به قطار و هواپیما ارائه می‌شود. حال پس از خرید بلیط‌های موردنیاز نوبت به رزرو هتل در مقصد می‌رسد. برای انجام این کار می‌توانید از هتل‌های مشهد که با نرخ ارزان در قاصدک۲۴ به فروش می‌رسند استفاده کنید. البته در این سایت علاوه‌بر هتل‌های ارزان قیمت، هتل‌های چند ستاره، هتل آپارتمان و... نیز عرضه می‌شوند و تنوع بالایی برای مسافران خواهند داشت.

کد خبر: ۱۴۳٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha