۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۸
هیچ بهانه‌ای برای عدم انجام کار قابل‌قبول نیست| مسیرهای منتهی به مشهد باید ملی دیده شوند
رئیس‌جمهور در شورای اداری خراسان رضوی:

هیچ بهانه‌ای برای عدم انجام کار قابل‌قبول نیست| مسیرهای منتهی به مشهد باید ملی دیده شوند

مشهد- رئیس‌جمهوری در پایان سفر دوروزه خود به خراسان رضوی در جلسه شورای اداری گفت: بالاترین نقش در انجام کارها و تحول اداری مربوط به مدیریت است و هیچ بهانه‌ای برای عدم انجام کار قابل‌قبول نیست.

به گزارش خبرنگار بازار؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری خراسان رضوی خطاب به مدیران این استان گفت: باید بر امید مردم روزبه‌روز افزوده شود چون مردم مهم‌ترین مؤلفه قدرت در کشور هستند و نقش فعل و ترک فعل هر شخص و مدیری برای امیدآفرینی به مردم مهم است.

وی با تأکید بر این موضوع که بخش خصوصی باید میدان پیدا کند ادامه داد: تجربه نشان داده است هر جا مشارکت مردم بوده موفق بودیم و دولت به‌صورت طبیعی نمی‌تواند همه ظرفیت‌ها را پوشش بدهد.

رئیسی بابیان این‌که نیازمند همت جدی مدیران هستیم تا اتفاقات خوبی در کشور بیفتد افزود: حجم تجارت خارجی و ترانزیت کالا با کشورهای اطراف باید موردنظر باشد.

وی اذعان کرد: در سالی که گذشت ۶۸ درصد رشد ترانزیت داشتیم اما سفرهایی که داریم دولت‌های منطقه رغبت دارند با ایران وارد کار و مبادله شوند و از صادرات ایران استقبال می‌کنند.

رئیس‌جمهور گفت: تولید، دانش‌آفرینی و اشتغال می‌تواند گره کشور را حل کند و باید به دنبال رشد اقتصادی بود و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی در کشور محقق شود.

رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۱

رئیس‌جمهور هم‌چنین بابیان اینکه باید رشد اقتصادی هشت‌درصدی محقق شود تأکید کرد: این مهم در بودجه پیش‌بینی‌شده است و این رشد فقط در مرکز اتفاق نمی‌افتد بلکه برای استانداران و مدیران استانی هم در تحقق آن نقش قائل شده‌ایم.

هیچ بهانه‌ای برای عدم انجام کار قابل‌قبول نیست| مسیرهای منتهی به مشهد باید ملی دیده شوند

رئیسی افزود: ارزش پول ملی باید افزایش یابد، با افزایش حقوق نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود بلکه دریافتی افراد باید متناسب با تورم باشد.

وی تصریح کرد: رشد اقتصادی باید محقق شود تا ارزش پول ملی و قدرت خرید افزایش یابد، ارزش ۴۵ هزار تومان یارانه دیروز امروز به هفت تومان رسیده است و اگر ارزش پول ملی بالا نرود هر چه حقوق را افزایش دهیم در عمل نتیجه نخواهد داشت.

شعار رهبری چراغ راه توسعه کشور است
رئیس‌جمهور هم‌چنین در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه شورای اداری خراسان با اشاره به نام‌گذاری امسال اظهار کرد: نیاز جدی ایران اسلامی تولید، اشتغال آفرینی و دانش‌بنیانی است و لذا شعار مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۱ چراغ راهی برای توسعه کشور است که باید همواره مورد تأکید باشد.

وی با تأکید بر این موضوع که هیچ دستگاه اداری در کشور حق ندارد نسبت به تولیدات فناورانه داخلی بی‌توجه باشد ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید توجه کنند که شرکت‌های دانش‌بنیان نباید دنبال سازمان‌ها بچرخند بلکه سازمان‌ها باید دنبال آن‌ها باشند.

رئیسی با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌ها باید کمک کنند تا کاردانش بنیان در صنایع شکل بگیرد افزود: کار تولیدی باید در همه بخش‌ها باقدرت و قوت انجام شود.

رئیسی افزود: امروز در این دولت مردم انتظار کوچک‌ترین فساد، رشوه و پارتی‌بازی را ندارند و انتظار مردم دولت قانونمند، فساد ستیز و مردمی است و وقتی همه بدنه اداری دولت این حس را پذیرا باشند، فساد ستیزی محقق می‌شود.

مسیرهای منتهی به مشهد باید ملی دیده شوند
رئیس‌جمهور هم‌چنین با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل خراسان رضوی اظهار کرد: در خراسان رضوی باید توجه ویژه به‌ضرورت های امسال وجود داشته باشد که این ضرورت‌ها در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی‌شده است.

ابراهیم رئیسی در شورای اداری خراسان رضوی گفت: برای دولت، موضوع زیارت دارای اولویت و اهمیت است و در خراسان رضوی و مشهد برای زائران داخلی و خارجی برنامه‌ریزی خاصی می‌طلبد.

وی هم‌چنین در خصوص اصلاح بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی اظهار کرد: در این راستا باید با همکاری و مشارکت مردم حرکت کرد و لذا اختیارات لازم هم در این زمینه تفویض شده است.

رئیس جمهور هم چنین مشهد را شهری ملی دانست و افزود: تمامی مسیرهای منتهی به مشهد باید در همین راستا به‌صورت ملی دیده شوند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه اقتصادی سرخس و هم‌چنین منطقه اقتصادی دوغارون اظهار کرد: در منطقه و مرز دوغارون ظرفیت زیادی وجود دارد، در سرخس هم‌ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که باید احیا شود و مسئولان باید همت کنند و کار امروز را به فردا نیندازند و کارها سریع به سامان برسد.

رئیس‌جمهور اذعان کرد: ارتباط با کشورهای هم‌جوار همت و کار جهادی می‌خواهد و استانداران استان‌هایی که با کشورهای هم‌جوار هم‌مرز هستند بااطلاع و همکاری وزارت خارجه حق ارتباط دارند و مرزها برای ما فرصت است نه تهدید.

ظرفیت جابجایی حوزه هوایی مشهد به 14 میلون نفر خواهد رسید
وزیر راه و شهرسازی نیز شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری خراسان رضوی از اجرای طرح های توسعه ای و در دست اجرا برای کریدور پروازی مشهد خبر داد.

هیچ بهانه‌ای برای عدم انجام کار قابل‌قبول نیست| مسیرهای منتهی به مشهد باید ملی دیده شوند

رستم قاسمی در این رابطه اذعان کرد: بزودی ظرفیت جابه جایی مسافر در این شهر در حوزه هوایی به ۱۴ میلیون نفر در سال افزایش می یابد.

وی یکی از کریدورهای مهم جاده ای خراسان رضوی را محور چابهار به سرخس دانست و گفت: این کریدور بخش زیادی از ترانزیت شرق کشور را به خود اختصاص می دهد، اعتباری نیز از صندوق توسعه ملی برای تسریع در احداث این محور اختصاص یافته است که با توجه به اهمیت بالای این کریدور، بهره برداری از آن می تواند حوزه ترانزیت کشور را از شمال به کشورهای حوزه قفقاز و از جنوب به کشورهای جنوب شرقی آسیا وصل کند.

وزیر راه و شهرسازی تکمیل محور ریلی شمال کشور که بخشی از آن محور ریلی از استان گلستان به خراسان رضوی است را جزو برنامه های وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در صورتی که منابع مالی احداث این محور ریلی تامین شود، می تواند زیرساخت حوزه زیارت این استان را کامل کند.

قاسمی یکی از مهمترین مسائل حوزه حمل و نقلی خراسان رضوی را قطار سریع السیر مشهد – تهران ذکر و بیان کرد: قرار است از منابع مالی خارج از بودجه جاری کشور اجرای این طرح را به اتمام رسانید.

وی خراسان رضوی را استانی بزرگ با وضعت نامطلوب عمده جاده های استان دانست و گفت: در سفر امروز رییس جمهوری به این استان ۶۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه جاده های استان اختصاص یابد که به طور قطع می تواند تحول اساسی در این بخش ایجاد کند.

مهم‌ترین مسئله خراسان رضوی سرمایه گریزی است
استاندار خراسان رضوی نیز در شورای اداری خراسان رضوی با اشاره به این موضوع که مهم‌ترین مسئله ما در خراسان رضوی سرمایه گریزی بوده است اظهار کرد: در حال حاضر این روند متوقف‌شده و بارقه‌هایی برای سرمایه‌گذاری ایجادشده است.

هیچ بهانه‌ای برای عدم انجام کار قابل‌قبول نیست| مسیرهای منتهی به مشهد باید ملی دیده شوند

یعقوب علی نظری بابیان اینکه مشکلات اقتصادی امروز کشور را نمی‌توان با ستادها و تشکیلات کنونی رسیدگی کرد افزود: بنا به فرمایش رهبر انقلاب به قرارگاه و کار جهادی نیاز است و در همین راستا قرارگاه پشتیبانی اقتصادی مشترک بخش خصوص و دولتی در خراسان رضوی تشکیل‌شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه این استان مانند تولید انرژی مبتنی بر باد و خورشید و ایجاد منطقه ویژه انرژی بادی و خورشیدی در جنوب استان افزود: انرژی باد در این استان ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت دارد اما از آن استفاده نمی‌شود.

استاندار خراسان رضوی هم‌چنین بابیان اینکه برای تحقق رشد اقتصادی ۷.۲ درصدی استان به ۱۷۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است اظهار کرد: در قرارگاه اقتصادی استان محل تأمین منابع تعیین‌شده است به‌عنوان نمونه ۵۵ هزار میلیارد تومان بانک‌ها و ۶۰ هزار میلیارد تومان را بخش خصوص تأمین خواهند کرد.

پایان نخستین سفر رئیس جمهور در خراسان رضوی
نخستین سفر استانی رییس جمهور و هیئت دولت در سال جدید به خراسان رضوی تا شامگاه پنجشنبه ادامه داشت و نمایندگان رئیس جمهور در این فرصت دوروزه با حضور در شهر های مختلف استان خراسان رضوی مشکلات مردم را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار بازار در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی و نیز معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری آیت الله ابراهیم رئیسی را همراهی کردند.

کد خبر: ۱۴۳٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha