۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
افزایش ۵۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات استان اصفهان
مدیرکل گمرکات استان اصفهان مطرح کرد؛

افزایش ۵۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات استان اصفهان

اصفهان - کوهستانی، مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: صادرات گمرکات استان اصفهان از لحاظ ارزش در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال پیش از آن بیش از ۵۶ درصد افزایش داشته است.

رسول کوهستانی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۹ هزار فقره اظهارنامه به گمرکات استان ارائه شده است، اظهار داشت: کالاهای این اظهارنامه ها بیش از دو میلیون و ۱۵۰ هزار تن وزن ‌و بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارزش داشته اند.

وی با بیان اینکه ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات استان اصفهان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال پیش از آن حدود ۵۶ درصد رشد داشته است، ابراز داشت: از نظر تعداد هم ۲۲ درصد و از نظر وزن نیز کالاهای صادراتی از گمرکات اصفهان حدود ۱۴ درصد افزایش داشته اند.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به اینکه گمرکات استان اصفهان شامل پنج گمرک اصفهان، کاشان، مجتمع فولاد مبارکه، ذوب آهن و فرودگاه بین المللی شهید بهشتی است، تصریح کرد: عمده محصولات صادراتی استان اصفهان در سال ۱۴۰۰ آهن و فولاد به ارزش حدودی ۶۸۰ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی به ارزش حدودی ۱۸۹ میلیون دلار، فرش دستباف به ارزش حدودی ۹۶ دلار و محصولات لبنی به ارزش حدودی ۷۵ میلیون دلار بود.

وی مهمترین کشورهای وارد کننده محصولات و کالاهای صادراتی استان اصفهان را به ترتیب عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه و ارمنستان دانست و گفت: کشور عراق با بیش از ۵۷۸ میلیون دلار صادرات اصلی ترین مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان است.

کوهستانی در بیان جزییات گمرکات استان اصفهان گفت: گمرک شهر اصفهان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال پیش از آن از نظر ارزش و وزن کالاهای صادر شده به ترتیب افزایش ۶۳ و ۱۷ درصدی را داشته است.

وی با اشاره به اینکه در گمرک شهر کاشان نیز کالاهای صادراتی از نظر ارزش و وزن در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال پیش از آن به ترتیب ۶۹ و ۲۷ درصد رشد داشته است، افزود: در گمرک ذوب آهن اصفهان نیز کالاهای صادر شده در سال ۱۴۰۰ از نظر ارزش و وزن به ترتیب ۵۶ و پنج درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به اینکه در گمرک فرودگاه شهید بهشتی کالاهای صادر شده در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال پیش از آن به اندازه ۳۷ و ۶۸ درصد کاهش داشته است، یادآور شد: در گمرک مجتمع فولاد مبارکه ارزش و وزن کالاهای صادر شده در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال پیش از آن به ترتیب ۱۸ درصد افزایش و ۳۷ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: ۱۴۲٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha