۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
واردات بیش از ۲۶۰۰ تن پشم در سال ۱۴۰۰

واردات بیش از ۲۶۰۰ تن پشم در سال ۱۴۰۰

در ۱۱ماهه سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ هزار و ۶۲۳ تن انواع پشم و فتیله پشم وارد ایران شده است.

به گزارش بازار، بحث واردات پشم موضوع مهمی است که می‌تواند روی اشتغال روستایی و اشتغال صنایع بزرگ تولیدی کشور اثرگذار باشد، آخرین آمارها نشان می‌دهد که در ۱۱ ماه منتهی به سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ هزار و ۶۲۳ تن انواع پشم و فتیله پشم از کشورهای مختلف ازجمله آلمان، استرالیا، اروگوئه، نیوزلند، فرانسه، امارات و ... وارد ایران شده که ارزش این مقدار واردات نزدیک به ۱۶ میلیون دلار است.

علی حسن زاده، رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع چرم ایران درباره، میزان تولید پشم در کشور و توازن بین واردات و تولید گفت: ما در آمار دامی سبک وزن کشور، که در سال حدود ۱۶ میلیون رأس دام گوسفندی ذبح می‌شود، که روزانه نزدیک به ۶۰ هزار رأس است یعنی در سال حدود ۱۵ الی ۱۶ هزار تن می‌توانیم پشم استحصالی داشته باشیم.

حسن زاده تاکید کرد: این ۱۶ هزار یا ۱۵ هزار تن استحصال پشم را نمی‌توانیم به شکل ایده آل فراوری کنیم یعنی در کارخانه چرم سازی حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد پشم ضایع می‌شود و از بین می‌رود.

وی در باره سرمایه و هزینه کاهش ضایعات از ۴۰ به ۱۰ درصد گفتند: این موضوع حدود ۱۰ میلیون تا ۱۲ میلیون دلار هزینه سرمایه گذاری لازم دارد تا در سال از هدر رفت نزدیک به ۵ تا ۶ میلیون دلار جلوگیری شود.

کد خبر: ۱۴۲٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha