۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
روند تولید جو در کشور کاهشی است
تولید جو در جهان از ۱۵۷ میلیون تن عبور کرد

روند تولید جو در کشور کاهشی است

بر اساس آمار فائو در سال زراعی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ ایران ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن جو تولید کرده در حالی که در سال زراعی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ به ۲.۷ میلیون تن رسیده است و این حاکی از کاهش تولید این محصول در کشور دارد.

بازار؛ گروه کشاورزی: در حالی که جهان با بحران تولید غلاتی همچون گندم و ذرت در سال جای میلادی مواجه است، به گفته تحلیلگران در کنار عواملی همچون خشکسالی و بحران آب، جنگ روسیه و اوکراین نقش مهمی در ایجاد این بحران دارد.

تولید ۱.۲ میلیارد تن ذرت در جهان| ذرت در صدر تولید غلات در ۲۰۲۱
بر اساس آمارهای منتشر شده، در سال زراعی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ بیشترین غله تولیدی «ذرت» بوده و بیش از ۱.۲ میلیارد تن در سراسر جهان تولید شده است. پس از آن نیز گندم با تولید بیش از ۷۷۸ میلیون تن در جایگاه دوم قرار گرفته است.

این داده ها نشان می دهد: در مدت نامبرده بالغ بر ۵۰۹ میلیون تن برنج (آسیاب شده) در سراسر جهان تولید شده است و به این ترتیب بعد از ذرت و گندم در جایگاه سوم بیشترین غلات تولیدی جای دارد.

در سال زراعی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ بیش از ۱۵۷ میلیون تن جو در سراسر جهان تولید شده است

بیش از ۱۵۷ میلیون تن جو در سراسر جهان تولید می شود| اتحادیه اروپا؛ در صدر تولیدکنندگان جهانی جو در سال زراعی ۲۰۲۱-۲۰۲۲
دیگر غلات پر مصرف در جهان، جو است که بر اساس داده های آماری در سال زراعی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ بیش از ۱۵۷ میلیون تن جو در سراسر جهان تولید شده است. این در شرایطی است که اتحادیه اروپا بیشترین حجم تولید جو را داشته است و با تولید بیش از ۵۲ میلیون تن در صدر تولید کنندگان قرار گرفته است. از سوی دیگر روسیه نیز بیش از ۱۷ میلیون تن تولید جو دارد و دومین تولید کننده بزرگ محسوب می شود.

داده های آماری همچنین نشان می دهد: کشورهای «استرالیا با تولید ۱۳ میلیون تن، اوکراین با بیش از ۱۰ میلیون تن، کانادا با حدود ۷ میلیون تن، آرژانتین با ۴.۸ میلیون تن، ترکیه با ۴.۵، مراکش با ۲.۷۸ میلیون تن، ایران با ۲.۷ میلیون تن و ایالات متحده با ۲.۵۶ میلیون تن» نیز به ترتیب در جایگاه سوم تا دهم جای دارند.

به گفته فائو در سال زراعی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ ایران به میزان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن تولید جو داشته است و این نشانگر کاهشی بودن روند تولید محصول جو در کشور نسبت به سال زراعی قبلتر است

ایران در جایگاه نهم تولید جو در سال ۲۰۲۱
به این ترتیب ایران با تولید ۲ میلیون و ۷۰۰هزار تن جو در سال زراعی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ در جایگاه نهم جای گرفته است. این در حالی است که آمارهای سازمان فائو نشان می دهد در سال زراعی قبل تر یعنی در ۲۰۲۰-۲۰۲۱ ایران تولیدی به میزان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن داشته است و این نشانگر کاهشی بودن روند تولید محصول جو در ایران است.

از سوی دیگر بر اساس آمار فائو در سال زراعی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ ایران بیش از ۸۱۶ هزار تن جو وارد کرده است.

کد خبر: ۱۴۲٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha