۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
تردد روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ کامیون از مرزهای ایران و عراق
عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اعلام کرد:

تردد روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ کامیون از مرزهای ایران و عراق

عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق می‌گوید باوجوداینکه به دلیل شیوع کرونا فقط بخشی از ۸ گمرک مستقر در مرزهای ایران و عراق فعال است، بازهم روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ کامیون از ایران وارد عراق می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در خصوص آخرین وضعیت صادرات ایران به عراق با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: در حال حاضر تمامی مرزهای ایران با اقلیم کردستان باز است و تردد کالا از آنها با تمام ظرفیت جریان دارد، ولی بااین‌حال وقتی از ۸ گمرک با عراق، ترددها تنها به ۳ گمرک محدود می‌شود، طبیعتاً بر صادرات تأثیر می‌گذارد.

سیدحمید حسینی افزود: از اواخر اسفندماه و اوایل فروردین‌ماه ۱۳۹۹، میزان پذیرش گمرکات به دلیل شیوع کرونا کاهش یافت و صادرات نیز مقداری محدود شد. باوجوداین، ما نگران نیستیم و تصور نمی‌کنم که ازنظر آماری تفاوت چندانی نسبت به مدت‌های مشابه در سال‌های قبل داشته باشیم.

عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان تردد روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ کامیون حامل کالاهای صادراتی ایران به عراق گفت: تمامی گمرکات ایران با اقلیم کردستان باز است؛ اما گمرکات در مرزهای خسروی، سومار، مهران، شلمچه و چذابه همچنان تعطیل است و در تلاش برای بازگشایی آنها هم هستیم.

حسینی ادامه داد: معمولاً در فروردین‌ماه به دلیل تعطیلات نوروز میزان صادرات ایران کاهش می‌یابد، ولی اطمینان داریم که در ماه‌های بعد می‌توانیم این کاهش را جبران کنیم.

او درباره اعمال قرنطینه مرزی با عراق نیز گفت: اقداماتی برای رعایت توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در مرزهای پرویزخان و باشماق انجام شده و در حال حاضر نیز تمامی کامیون‌های خروجی و وردی ضدعفونی می‌شوند. در تلاش هستیم تا در تمامی مرزهای کشور با عراق، این پروتکل‌ها رعایت شود تا روال تجاری به حال عادی خود بازگردد.

کد خبر: ۱۴٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha