۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
بانک های سعودی ۳۲ درصد بیشتر جریمه شدند
در سال ۲۰۲۱

بانک های سعودی ۳۲ درصد بیشتر جریمه شدند

جریمه های اعمال شده بر بانک های عربستان سعودی در سال گذشته ۳۲.۲ درصد افزایش یافت که شامل تخلفاتی در حوزه پولشویی و امور خدمات مربوط به مشتریان است.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: ارزش جریمه های اعمال شده بر بانک های سعودی طی سال گذشته ۲۰۲۱ به ۹۸.۹ میلیون ریال افزایش یافت که با احتساب نرخ هر ریال عربستان حدود ۷۹۲۷ تومان حدود ۷۸۴ میلیارد تومان جریمه پرداخت کرده اند.

همه بانک ها تأیید کردند که بیشتر این جریمه ها مربوط به کار عملیاتی است و تأثیر مادی بر سود ندارد.

ارزش جریمه ها و تخلفات اعمال شده بر بانک ها توسط بانک مرکزی و شهرداری ها در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۳۲.۲ درصد افزایش داشته است که در این سالمجموع جریمه ها بالغ بر ۷۴.۸ میلیون ریال بوده است.

بانک ملی عربستان سعودی بیشترین سهم را در این جریمه ها داشته است که ۵۹ فقره جریمه به مبلغ حدود ۲۴.۳ میلیون ریال و ۴۹ مورد از ۵۹ مورد تخلف به دلیل تخلف از دستورالعمل های نظارتی ویژه بانک مرکزی به مبلغ ۲۱.۱ میلیون ریال بوده است.

همچنین ۵ فقره جریمه نقدی ناشی از تخلف بانک مرکزی از دستورالعمل حمایت از مشتریان به مبلغ ۲.۱ میلیون ریال و ۵ فقره تخلف دیگر ناشی از تخلف از دستورالعمل های بانک مرکزی در خصوص رسیدگی لازم در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم به مبلغ ۱.۲ میلیون ریال بوده است.


کد خبر: ۱۴۲٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha