۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
توسعه تجارت دانش‌بنیان راهکار ارتقای اشتغال زایی | بازار نیازمند محصولات «جدید و متنوع» است
عضو انجمن شرکت‌های مدیریت صادرات ایران:

توسعه تجارت دانش‌بنیان راهکار ارتقای اشتغال زایی | بازار نیازمند محصولات «جدید و متنوع» است

شاهرود- حسینی شاهرودی، عضو انجمن شرکت‌های مدیریت صادرات ایران، با بیان اینکه توسعه تجارت راهکار ارتقای اشتغال‌زایی است، گفت: بازارهای هدف صادراتی می‌بایست متنوع و افزوده شوند.

سید محمود حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره شعار سال ۱۴۰۱ مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و با تاکید بر ضرورت اشتغال زایی بر مبنای توسعه تجارت و بازارهای جدید صادرات محصولات تولیدی داخل کشور، تاکید کرد: برای یافتن بازارهای جدید و متنوع

باید تلاش بیشتری کرد.

وی با بیان اینکه دانش بنیان ها ظرفیت خوب اشتغال هستند اما باید صادرات و بازاریابی منطقه ای و جهانی را برای تولیدات شان صورت دهیم، تاکید کرد: صادرات تولیدات دانش بنیان به مثابه یکی از مهمترین راهکار های تحقق شعار سال یعنی تولید دانش بنیان و اشتغال زا است.

توجه به اقتصاد مقاومتی
کارگزار سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه راهبرد اقتصاد مقاومتی، درون گرا و برون نگر است، گفت: در صورتی که اقتصاد مقاومتی به صورت کامل اجرایی شود شاهد خواهیم بود که برون رفت از مشکلات قابل دسترس است و می توانیم توسعه اقتصادی را شاهد باشیم.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به مثابه حمایت از تولید درون گرا و برون نگر با رویکرد دور زدن و کم اثرکردن تحریم ها است، گفت: جهش اقتصاد ایران اسلامی در سایه تحقق اقتصاد مقاومتی مسیر می شود.

وی با بیان اینکه با توجه به داشته های ایران در بخش های مختلف تولیدی، دانش بنیان ها، صنعتی و ... مشکل تولید در کشور نداریم بلکه مشکل ما عرضه است، ابراز داشت: باید بدانیم که توسعه بازارهای داخلی و خارجی از جمله مهمترین دغدغه های تولیدگران کشور محسوب می‌شود.

توسعه دانش بنیان‌ها
این فعال اقتصادی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان در واقع می‌توانند راهکار مهم توسعه تجارت بین الملل باشند، افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر حلقه مفقوده مسیر پیشرفت اقتصاد و تجاری کشورمان، تجاری سازی و توسعه صادرات بوده است که نگذاشته به خوبی بازارهای جدید در عرصه بین الملل را پیدا کنیم.

دانش بنیان ها ظرفیت خوب اشتغال هستند اما باید صادرات و بازاریابی منطقه ای و جهانی را برای تولیدات شان صورت دهیم

حسینی شاهرودی دانش، خلاقیت و نوآوری و مزیت رقابتی با سایر رقبای جهانی را از جمله مهمترین ویژگی های دانش بنیان ها در کشور دانست و ابراز داشت:برای جهش تولید و رشد دانش بنیان‌ها و در نهایت اشتغال آفرینی می بایست مشکلات تولید و بازارهای آن را حل کنیم تا به صادرات پایدار دست یابیم.

وی با بیان اینکه توسعه بازار فروش از الزامات رونق تولید و اشتغال محسوب می شود، بیان کرد: افزایش بازارهای هدف صادراتی می بایست در دستور کار باشد همچنین باید به این بازارها تنوع و غنا نیز ببخشیم تا در بازاریابی تولیدات داخل کشور موفق عمل کنیم.

توجه به ارتقای بازارهای هدف
عضو اتاق مشترک ایران و ارمنستان با بیان اینکه افزایش کیفیت و کمیت واحدهای تولیدی دیگر عاملی است که می تواند ما را به سمت توسعه صادرات و اقتصاد سوق دهد، تاکید کرد: توسعه تولیدات مبتنی بر دانش و فناوری از جمله اقداماتی است که ما باید در دستور کار قرار دهیم.

حسینی شاهرودی خواستار همکاری تنگاتنگ با شرکت‌های مدیریت صادرات شد و گفت: الزاما یک تولیدگر خوب صادر کننده خوب نیست لذا باید شرکت‌های مدیریت صادراتی را نیز به خوبی مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان رشد قابل ملاحظه‌ای را در دهه اخیر داشته‌اند، گفت: این نشان می‌دهد که در کشورمان ظرفیت‌های خوب توسعه دانش بنیان وجود دارد و از سوی دیگر باید تاکید کنیم که سیاست‌های حمایتی ارگان‌های متولیِ مجموعه‌های خلاق و دانش بنیان به سمت توسعه تولیدات اشتغال آفرین حرکت کند و از توسعه بی‌رویه صنایعِ دانش بنیانِ تکنولوژی محور جز در موارد ضروری جلوگیری شود.

کد خبر: ۱۴۲٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      0 0
      اقتصاد حماقتی و دانش بنیان چقدر اوضاع خوبه !!!