۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
آغاز دریافت املاک و مستغلات شهری در پایتخت برزیل با استفاده از بیت کوین
شهرداری ریودوژانیرو اعلام کرد؛

آغاز دریافت املاک و مستغلات شهری در پایتخت برزیل با استفاده از بیت کوین

شهرداری پایتخت برزیل از آغاز رسمی دریافت مالیات مربوط به بخش املاک و مستغلات شهری ریودوژانیرو با استفاده از بیت کوین خبر داد.

به گزارش بازار، شهرداری ریو دوژانیرو، پایتخت برزیل از پذیرش بیت کوین برای پرداخت مالیات و عوارض شهرداری مربوط به بخش املاک و متسغلات این شهر از سال ۲۰۲۳ خبر داد.
بر اساس این طرح، ریودوژانیرو از تاریخ یاد شده به صورت رسمی شروع به پذیرش بیت کوین (BTC) برای پرداخت مالیات های مربوط به املاک و مستغلات در محدوده این شهر خواهد کرد.

در همین راستا، وزیر توسعه اقتصادی و نوآوری برزیل نیز با تایید این خبر تاکید کرد که قوانین جدید مالیاتی رمز ارز محور از سال ۲۰۲۳ اجرا خواهند شد.

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بزرگ بایننس که قرار است در اجرای این طرح با شهرداری ریودوژانیرو همکاری کند نیز با حمایت از این امر به رهبری ادواردو پائس، شهردار شهر ریو، از تاسیس دفتر جدید بایننس در برزیل خبر داد.

اجرای این طرح، ریودوژانیرو را به نخستین شهر برزیل تبدیل خواهد کرد که پرداخت های بیت کوین را به جریان اصلی مالی این کشور پیوند خواهد زد.

شهرداری ریو نیز با انتشار بیانیه ای در وب سایت خود نوشت: برای فعالسازی این طرح، شهرداری شرکت‌های متخصص در تبدیل دارایی‌های کریپتو به فیات را به خدمت خواهد گرفت و بدین ترتیب، شهرداری تمامی وصولات مالی خود را نهایتا به صورت فیات (ارز عادی) انجام خواهد داد.

پدرو پائولو، معاون مالی شهرداری ریو نیز هدف از اجرای این طرح را ترویج استفاده بیشتر از دارایی های دیجیتال در میان شهروندان این شهر دانسته و تاکید کرد که شهرداری ریو برای عادی سازی فرهنگ استفاده از رمز ارزها، کار را از بخش دریافت مالیات با استفاده از بیت کوین آغاز کرده و در آینده نزدیک، بسیاری از موارد پرداختی شهری دیگر مانند کرایه وسایل نقلیه عمومی در ریو نیز از همین طریق قابل پرداخت خواهند بود.

کد خبر: ۱۴۲٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha