۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
انجام ۲.۵ میلیون نفر سفر دریایی در هرمزگان طی ۱۱ روز
مدیر بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد

انجام ۲.۵ میلیون نفر سفر دریایی در هرمزگان طی ۱۱ روز

بندرعباس -رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان گفت: طی ۱۱روز گذشته ۲میلیون و ۴۱۸ هزار و ۴۵۲ نفر سفر دریایی از طریق بنادر مسافری این استان به مقصد جزایر خلیج فارس و بالعکس به ثبت رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان، علی‌رضامحمدی کرجی‌ران اظهار داشت: از آغاز اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی تا پایان ششم فروردین با تلاش مستمر همکاران عضو ستاد و مشارکت سایر ارگان های حاضر در این طرح، ۲ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۴۵۲ نفر سفردریایی ایمن بین جزایر این استان به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: این میزان تردد مسافر و گردشگر دریایی طی ۱۱ روز گذشته نسبت به مدت قبل از شروع ویروس کرونا، ۳۴۱ درصد افزایش را نشان می دهد این درحالی است که در مقایسه با دو سال گذشته و قبل از شروع کرونا، ۹ درصد مسافر و گردشگر دریایی وارد استان شده و خدمات دریافت کرده اند.

مدیر بنادر و دریانوردی هرمزگان، میزان جابه‌جایی شناورهای مسافری و تفریحی طی این مدت را ۷۶ هزار و ۶۹ شناور اعلام کرد که نسبت به سال ۹۸ و قبل از شیوع ویروس کرونا، ۳۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

محمدی کرجی ران گفت: از ۲۵ اسفندماه پارسال تا روز گذشته ششم فروردین، ۳۴۱ هزار و ۵۷۸ خودرو عمدتا از طریق بنادر پل و لافت جابه جا شده اند که در این بخش نیز در همسنجی با دو سال گذشته ۲۵ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

به گفته رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی ستاد اجرایی خدمات سفرهرمزگان، بیشترین تردد مسافران و گردشگران دریایی در روز پنجم فروردین بوده که نمودارهای آماری ثبت ۳۷۵ هزار نفر را نشان می دهند.

وی افزود: یک‌هزار و ۸۰۰ نفربه صورت مستقیم در طرح تسهیل سفرهای دریایینوروز ۱۴۰۱ برای فراهم کردن شرایط سفر ایمن و رفاه مسافران دریایی مشغول خدمت رسانی هستند.

مدیر بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: سفر دریایی نوروز ۱۴۰۱ ازبنادر و مجاری مجاز دریانوردی به صورت روان و بی وقفه در حال انجام است.

یادآور می‌شود، طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی سال ۱۴۰۱ ، از ۲۵ اسفندآغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.بمنظور ارتقا ایمنی سفرها نیز ۳۳ ایستگاه همیار ناجی و ۲۴ ایستگاه نجاتغریق و غواصی همراه با ۲۰ تیم بازرسی فنی و ایمنی در بنادر مستقر و ۸ فروند شناور تخصصی جستجو و نجات دریایی مسئولیت خدمت رسانی به مسافران وگردشگران نوروزی را بر عهده دارند.

کد خبر: ۱۴۲٬۶۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha