۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
شرکت مخابرات چه میزان برای تحقق طرح توسعه فیبر نوری آماده است؟

شرکت مخابرات چه میزان برای تحقق طرح توسعه فیبر نوری آماده است؟

دولت سیزدهم تصمیم دارد، ۲۰ میلیون اشتراک فیبر نوری را تا پایان سال ۱۴۰۳ به منازل و کسب و کارها برساند که بدون همکاری بازیگرانی از جمله شرکت مخابرات قابل تحقق نیست.

به گزارش بازار، مجید سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران درباره آمادگی این شرکت برای کمک به دولت در اجرای این طرح گفت: شرکت مخابرات ایران قدمتی ۵۰ ساله دارد که زیرساخت هایش در سراسر کشور توسعه پیدا کرده است و طرح توسعه شبکه فیبر نوری (FTTX) از سال‌های قبل در نقشه راه شرکت مخابرات بوده و ما اخیراً سرعت کار را افزایش داده ایم.

سلطانی گفت: به علت شرایط اقتصادی شرکت مخابرات و مسائلی که در سال‌های گذشته و در نوع سیاستگذاری‌ها با آن مواجه بودیم به هدفی که باید می‌رسیدیم، نرسیدیم، اما خوشبختانه با تغییر دولت و تغییرات دیگر و دیدگاه خوبی که در بحث توسعه ارتباطات فیبر نوری مطرح شده تحرک خوبی در این چند ماه به وجود آمده است و ما در جلساتی که با معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داریم طرح را نهایی و اعلام کرده ایم در هر جایی که وزارتخانه سیاستگذاری کند آماده فعالیت هستیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در ادامه افزود: قطعاً سرعت در این اقدام نیازمند تزریق منابع و نوع سیاستگذاری هاست و اگر پذیرشمنابع پیش بینی شده و اقدامات حمایتی وزارتخانه تحقق پیدا کند شرکت مخابرات ایران آماده فعالیت در سراسر کشور است. ما حتی جزئیات طرح هایمان را در استان‌ها اعلام کرده ایم و امیدواریم هم ما و هم دیگر بازیگران توسعه زیرساخت مبتنی بر فناوری فیبر نوری بتوانند مشمول این حمایت‌ها شوند تا هدف وزیر ارتباطات مبنی بر این که تا پایان دولت سیزدهم به ۲۰ میلیون خط (پورت) فیبر نوری برسیم محقق شود.

علاوه بر شرکت مخابرات ایران که بازیگر اصلی در توسعه شبکه فیبر نوری محسوب می‌شود اپراتورهای بخش خصوصی نیز به عنوان دیگر بازیگران این طرح ایفای نقش می‌کنند.

کد خبر: ۱۴۲٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha