۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۲
تعامل دولت و مجلس به درک مشترک از آمایش سرزمین می‌انجامد
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس:

تعامل دولت و مجلس به درک مشترک از آمایش سرزمین می‌انجامد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس معتقد است برخی از ایرادات و نواقص طرح آمایش سرزمینی به دلیل عدم وجود درک مشترک از این طرح است که با تعامل دولت و مجلس قابل بررسی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدحسن آصفری، اجرای طرح آمایش سرزمین را راهی برای تمرکززدایی از پایتخت دانست و گفت: آمایش سرزمینی به توسعه متوازن می انجامد و می تواند امور کشور را ساماندهی کرده و منجر به یکپارچه سازی آن شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در آمایش سرزمینی باید نظر استانداران و مدیران استانی نیز در نظر گرفته شود چرا که با شناخت بیشتر می توانند تصمیمات مناسب تری برای استفاده از ظرفیت مناطق خود بگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح آمایش سرزمینی نیازمند تعامل دولت و مجلس است تا نتیجه بهتری در پی داشته باشد، عنوان کرد: قطعا هیچ سندی بدون ایراد و نقص نیست که آن نیز به دلیل عدم وجود درک مشترک از آمایش سرزمین است که دولت و مجلس با هم اندیشی می توانند این مهم را برقرار کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه سند آمایش سرزمینی نیازمند پشتوانه قانونی است، خاطرنشان کرد: زمانی که یک برنامه ریزی در سطح کلان صورت می گیرد، اهداف و معیارهایی برای آن در نظر گرفته می شود اما ممکن است در زمان اجرا مشکلاتی داشته باشد که رفع آن نیز غیرممکن نیست.

کد خبر: ۱۴۲٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha