۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
توسعه روابط تجاری با سوریه برای ادامه امنیت و ثبات منطقه اولویت دارد
رییس فراکسیون راهبردی مجلس:

توسعه روابط تجاری با سوریه برای ادامه امنیت و ثبات منطقه اولویت دارد

رییس فراکسیون راهبردی مجلس معتقد است زمانی که همه کشورها به مخالفت با دولت سوریه پرداختند، ایران بود که آنها را حمایت کرد و اکنون زمان آن فرا رسیده تا در حوزه تجاری نیز این همکاری‌ها ادامه یابد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، با اشاره به سفر استراتژیک امیرعبداللهیان به سوریه و دیدار با مقامات ارشد این کشور، گفت: هم اکنون فضای مناسبی برای گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری میان ایران و سوریه وجود دارد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: جمهوری اسلامی در شرایط سخت در کنار ملت و دولت سوریه قرار گرفت آن هم در زمانی که نه تنها هیچ کشوری از دولت دمشق حمایت نکرد بلکه حتی کشورهای عربی نیز به خصومت با این کشور پرداختند.

وی در ادامه با اشاره به آگاهی مقامات سوری از نقش ایران در ایجاد ثبات و امنیت در این کشور، ابراز کرد: نخستین سفر رئیس جمهور سوریه بعد از به ثبات رسیدن این کشور به ایران بود تا تشکر خود را از حمایت های ایران در رأس جبهه مقاومت اعلام کند.

میرتاج الدینی ادامه داد: از این رو اکنون زمان آن فرا رسیده تا همکاری های تجاری و اقتصادی نیز گسترش یابد که هم سوریه در حال بازسازی از منافع آن بهره ببرد و هم جمهوری اسلامی بتواند منافع اقتصادی خود را در شرایطی که تحریم های ظالمانه به ما تحمیل شده است، تأمین کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ظرفیت های موجود در دو کشور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در حوزه عمران، صنعت، تجهیزات و بسیاری صنایع دیگر می تواند همکاری خوبی با سوریه داشته باشد و این کشور نیز در حوزه کشاورزی فعال است که می تواند با ایران همکاری خوبی داشته باشد.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: سفرهای متعدد تیم دولت به همراه گروه های تجاری به سوریه می تواند زمینه ساز گسترش روابط تجاری و پایداری آن و در نتیجه ادامه ثبات و امنیت در منطقه باشد.

کد خبر: ۱۴۲٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha