۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
۸۶ پروانه بهره‌برداری بخش کشاورزی در کردستان صادر شد/ اشتغالزایی برای ۷۷۵ نفر
معاون جهاد کشاورزی کردستان:

۸۶ پروانه بهره‌برداری بخش کشاورزی در کردستان صادر شد/ اشتغالزایی برای ۷۷۵ نفر

کردستان - معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پارسال ۸۶ پروانه بهره‌برداری طرح‌های کشاورزی در استان صادر شده که این اقدام برای ۷۷۵ نفر شغل ایجاد کرده است.

خلیل فعله‌گری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ۸۶ فقره پروانه بهره‌برداری طرح‌های کشاورزی در کردستان با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال طی سال گذشته صادر شده است.

وی میزان اشتغالزایی این تعداد پروانه بهره‌برداری را ۷۷۵ نفر ذکر کرد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این حوزه طی سال ۹۸ نسبت به سال گذشته آن ۱۴۷ درصد رشد داشته است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی کردستان از صدور ۱۹۹ فقره جوازتاسیس طرح‌های کشاورزی طی سال گذشته در این استان خبرداد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری لازم برای این تعداد طرح پنج هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

فلعه‌گری اظهار داشت: میزان اشتغال پیش بینی شده با اجرای طرح‌هایی که جواز تاسیس آنها در استان صادر شده دو هزار و ۲۰۳ نفر است.

وی به تعدادی از طرح‌های سرمایه‌گذاری شاخص بخش کشاورزی استان در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: احداث و تجهیز مزرعه تولید و پرورش اسب، احداث دو واحد گلخانه در قروه، احداث سیلوی آرد گندم وحدت، طرح پرورش گاو اصیل شیری به ظرفیت ۱۵۰ راس از جمله طرح‌هایی هستند که سال گذشته در استان به بهره برداری رسیدند.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: در مجموع سال ۹۸ برای اجرای شش طرح شاخص بخش کشاورزی استان ۱۶۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و برای ۱۱۰ نفر هم اشتغال ایجاد شده است.

کد خبر: ۱۴٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha