۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
ستاد تسهیل رفع موانع تولید گلستان خروجی ندارد
یک فعال اقتصادی:

ستاد تسهیل رفع موانع تولید گلستان خروجی ندارد

گرگان- ساداتی، فعال حوزه اقتصاد گفت: تاکنون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خروجی نداشته، به نظرم باید این موضوع بررسی شود که چرا در حوزه صنعت سرمایه گذار از استان‌های موفق به گلستان دعوت نمی‌شود.

امیرحسین ساداتی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت و زیرساخت در بسیاری از شرکت‌های تولیدی استان که در حال ورشکستگی وجود دارد؛ شرکت‌های سرمایه گذار از دیگر استان‌ها می‌توانند با ارائه مواد اولیه به این شرکت‌ها مانع از توقف تولید صنایع استان شوند.

این تولیدکننده گلستانی ادامه داد: به نظرم ایجاد کارگروهی متشکل از خبره‌های صنعت و دستگاه‌های نظارتی، اطلاعاتی و صنعتی می‌تواند به بررسی مشکلات واحدهای ورشکسته و در تملک بانک کمک کند.

به گفته او، پس از تشکیل کارگروه خبرگان صنعتی باید یک اراده سیاسی و حاکمیتی در استان ایجاد شود که متاسفانه در حال حاضر آن را نداریم چراکه گلستان از دیرباز گرفتار چندگانگی سیاسی بوده است؛ موضوعی که به اقتصاد استان آسیب جدی وارد کرده است.

ساداتی یادآور شد: آنگونه که از ظواهر امر پیداست در این شرایط بانک‌ها هم در کنار واحد تولیدی قربانی می‌شوند هرچند که به عنوان واحد تولیدی از بانک‌ها گلایه مند هستم.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: متاسفانه بانک‌ها در حال حاضر با ارائه تسهیلات یک میلیارد تومانی، حدود پنج میلیارد تومان از واحد تولیدی دریافت می‌کنند که این رقم برای بازگرداندن رونق به یک صاحب صنعت می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی ضمن انتقاد از تملک واحدهای تولیدی استان توسط بانک‌ها، گفت: به نظرم اغلب این واحدهای تولیدی در تملک میراث دورانی هستند که وام‌های زودبازده گرفتند، در آن زمان دقت لازم برای اهلیت داشتن فرد سرمایه گذار نشد.

به اعتقاد ساداتی، افرادی با آورده حداقلی یک واحد تولیدی راه اندازی کردند. به این ترتیب افرادی در آن دوران صاحب واحد صنعتی شدند که کمترین تجربه را داشتند.

وی در خاتمه یادآور شد: در آن زمان بانک‌ها مکلف بودند که آنچه دولت وقت می‌گوید را بپذیرند اما ظاهراً بعدها به انتقام‌جویی افتادند زیرا بر اساس فرمول‌هایی بدهی را محاسبه می‌کنند که سود روی سود می‌آید و در چنین شرایطی با امهال هایی که پیشنهاد می‌دهند، باعث ایجاد رقم سنگینی از بدهی می‌شوند که هیچ‌گونه سنخیتی با وام پرداختی اصلی ندارد.

کد خبر: ۱۴۲٬۴۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha