۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
توضیح نظام مهندسی برای متصل نشدن به درگاه ملی مجوزها

توضیح نظام مهندسی برای متصل نشدن به درگاه ملی مجوزها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور درباره علت متصل نشدن این سازمان به درگاه ملی مجوزها گفت: دستور وزیر راه و شهرسازی در ایام تعطیل به ما ابلاغ شد.

به گزارش بازار، حمزه شکیب در گفتگو با رسانه ملی و در پاسخ به سوال مجری که با توجه به الزام دستگاه‌ها برای متصل شدن به درگاه ملی مجوزها چرا سازمان نظام مهندسی هنوز اقدامی نکرده است؟ گفت: سازمان نظام مهندسی از اتصال به درگاه ملی مجوزها استقبال می‌کند، زیرا در سرعت دریافت مدارک و صدور و تحویل پروانه به اعضا تاثیر بسزایی دارد. پیش از این هم براساس ماده ۴ قانون نظام مهندسی و همچنین ماده ۸ آیین نامه اجرایی پروانه اشتغال به کار اعضای سازمان نظام مهندسی استان‌ها را وزارت راه و شهرسازی صادر می‌کرد، اما حالا این آمادگی را داریم که در کنار وزارت راه و شهرسازی ملزومات و مستندات درخواست کنندگان مجوز را پذیرا باشیم.

وی در ادامه افزود: در این مسیر چند مشکل جدی وجود دارد که دنبال رفع آن هستیم. یک اینکه اکنون چگونه پروانه‌های اشتغال به کار صادر و برای اعضای سازمان تمدید شود. دوم اینکه اگر ارتقایی بخواهد صورت پذیرد مفاصا حساب مالیاتی باید طوری باشد که آنلاین و برخط باشد مثلا در استعلام مدارک تحصیلی یا مدرک خدمت وظیفه، اما با وجود اقداماتی که انجام شد، موانع دیگری هم وجود دارد که هنوز این کار به نتیجه نرسیده است و این‌ها در شرایطی است که دستور وزیر محترم راه و شهرسازی هم در ایام تعطیل به ما ابلاغ شد و با این حال امروز وقت گذاشتیم که از استان‌ها بخواهیم کار اتصال سازمان نظام مهندسی به درگاه ملی مجوزهای کسب و کار به فوریت انجام شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم با تلاش یکی دو هفته‌ای بتوانیم این موانع را هم برطرف کنیم و فرآیند نوبت‌های طولانی هم که وجود دارد با این اتفاق مبارک از بین برود.

کد خبر: ۱۴۲٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha