۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۲
لزوم حمایت‌ همه‌جانبه‌ از شرکت‌های دانش بنیان خلاق و نوآور
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد

لزوم حمایت‌ همه‌جانبه‌ از شرکت‌های دانش بنیان خلاق و نوآور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت‌های همه‌جانبه‌ای از شرکت‌های دانش بنیان خلاق و نوآور براساس قانون انجام می‌شود.

به گزارش بازار، مهرداد ویس کرمی درباره نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی» از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: چند سال متوالی است که رهبر معظم انقلاب سال‌ها را به نام اشتغال، تولید، جهش تولید و مسائل مرتبط با معیشت و اقتصاد مردم معرفی می‌کنند و این نشان از دغدغه معظم‌ له برای مساله و اولویت داشتن آن برای کشور دارد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: دشمن در عرصه نظامی به واسطه رشادت مردم ایران در جنگ مستقیم تحمیلی و جنگ‌های نیابتی که در منطقه راه اندخت دچار شکست سختی شده است.

ویس‌کرمی بیان کرد: ما به لحاظ فرهنگی تا حدود زیادی انقلابمان را به دنیا معرفی کرده‌ایم؛ همین اندازه که شهید حاج قاسم سلیمانی سردار ملی و قهرمان جهانی است نشان می‌دهد انقلاب اسلامی به لحاظ فرهنگی توانسته در اعماق دل ملت‌های دیگر نفوذ پیدا کند.

وی ادامه داد: بنابراین دشمن به جنگ اقتصادی به عنوان آخرین حربه دل بسته و تمام توان شیطانی خود را پای کار آورده که به‌لحاظ اقتصادی مردم و انقلاب را به شکست بکشاند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برهمین اساس رهبر معظم انقلاب سال‌های اخیر را به نام اسامی مرتبط با اقتصاد و معیشت نام گذاری کرده‌اند و جالب این است که امسال در کنار تولید و اشتغالزایی، بحث دانش‌بنیان را مطرح کرده‌اند که این نشان از اهمیت این موضوع در کشور دارد.

ویس‌کرمی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در گذشته هم در بحث گام دوم و پیشرفت کشور فرموده بودند که به لحاظ علم، دانش و تکنولوژی از طریق عادی نمی‌توانیم به کشورهای پیشرفته برسیم و باید میان‌بُر بزنیم. یکی از راه‌های اصلی میان‌بُر در عرصه اقتصاد، تولید و اشتغالزایی، تولید دانش‌بنیان است که به‌حق مقام معظم رهبری امسال روی این موضوع تاکید جدی فرموده‌اند.

وی ادامه داد: قانون بسیار خوب و مترقی در سال ۱۴۰۰ از سوی کمیسیون آموزش در مجلس مطرح و به تصویب رسید و انشاالله حمایت‌های همه‌جانبه‌ای از شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و نوآور براساس آن قانون انجام خواهد شد.

ابلاغ قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اوایل سال ۱۴۰۱ از سوی رییس جمهور

ویس‌کرمی عنوان کرد: اشکالات این قانون در اواخر سال ۱۴۰۰ رفع شد و برای تایید نهایی به شورای نگهبان رفت و تا جایی که مطلع هستم از سوی شورای نگهبان هم تایید شده و اوایل سال جدید توسط رییس جمهور ابلاغ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب باید با تکیه بر دانش‌بنیان‌ها حرکت کنیم چراکه کشورهایی که اکنون در دنیا نام‌آور هستند بسیاری از پیشرفت‌های خود را مدیون سرمایه‌گذاری در دانش‌بنیان‌ها هستند.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه حدود شش هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور داریم، گفت: این تعداد شرکت دانش‌بنیان در کشور بسیار اندک است و باید تلاش کنیم که تعداد این شرکت‌ها روزبه‌روز افزایش یابد.

ویس‌کرمی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا، راه‌حل مشکل جوانان تازه فارغ‌التحصیل شده را تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و بیان کرد: امیدواریم با نامگذاری رهبر معظم انقلاب و همچنین تاکید ایشان و قانونی که مجلس تصویب کرده شاهد جهش در عرصه اقتصاد، تولید و اشتغالزایی در کشور باشیم.

کد خبر: ۱۴۲٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha