۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافی در ۶ استان کشور

اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافی در ۶ استان کشور

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور گفت: این سازمان طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی را در ۶ استان کردستان، سیستان و بلوچستان، خراسان‌جنوبی، قم، مرکزی و قزوین اجرا می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، علیرضا شهیدی با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در استان خراسان جنوبی و تولید اطلاعات پایه جدید زمین‌شناسی و اکتشافی در مقیاس یک پنجاه هزارم برای اولین بار در کشور، افزود: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با شروع سال جدید و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انجام فعالیت‌های دانش‌بنیان و تولید اطلاعات پایه مورد نیاز بخش معدن، زیرساخت و عمران کشور اقدام به طراحی و برنامه‌ریزی طرح تحول برای ایجاد تحرک مناسب در بخش زمین شناسی و اکتشاف ذخایر جدید معدنی کشور کرده است.

به گفته شهیدی، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور امسال، اقدام به تولید اطلاعات پایه در نزدیک به ۱۵۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور با چهار عنوان پروژه زمین‌شناسی، زمین‌شناسی اقتصادی، اکتشافات ژئوشیمیایی و همچنین ژئوفیزیک هوایی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در ۶ استان کردستان، سیستان و بلوچستان، خراسان‌جنوبی، قم، مرکزی و قزوین اجرا می‌کند که در مجموع ۴۵۰ برگه نقشه زمین‌شناسی را در برمی‌گیرد.

معاون وزیر صمت هدف از طراحی و اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر جدید معدنی را افزایش بازدهی پروژه‌ها، کاهش زمان تبدیل کانسار به معدن و ایجاد تحرک روزافزون در فعالیت‌های دانش‌بنیان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور عنوان کرد و افزود: این برنامه با تلاش متخصصان و کارشناسان این سازمان در سرتاسر کشور و همچنین با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی و دانشگاه‌ها در مقوله برون‌سپاری این پروژه‌ها و در نهایت همراهی و مساعدت تصمیم‌سازان و برنامه‌ریزان کشور به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

برنامه تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۰ آغاز شده و در دو برش دوساله تا پایان سال ۱۴۰۴ به پایان می‌رسد که نتیجه آن تولید اطلاعات پایه اولویت‌های اول و دوم کشور خواهد بود. در برش دوساله اول ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور مورد پیمایش و اکتشاف قرار خواهد گرفت که در صورت تحقق، نتایج ارزشمندی مانند کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در بخش معدن، کمک به ایجاد محیط‌های ایمن شهری و اصلاح، بهینه‌سازی و جانمایی زیرساخت‌های عمرانی کشور خواهد داشت.

کد خبر: ۱۴۲٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha