۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
دیده بانی آفت ملخ صحرایی در ۵ میلیون هکتار از اراضی سیستان وبلوچستان
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

دیده بانی آفت ملخ صحرایی در ۵ میلیون هکتار از اراضی سیستان وبلوچستان

زاهدان - نیکبخت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: پایش و دیده بانی ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از مرز ۵ میلیون و ۱۰۰ هکتار گذشت.

محمد علی نیکبخت در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در پی هشدار سازمان جهانی فائو و کارشناسان سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر احتمال حمله ملخ صحرایی مهاجر به کشور در فروردین ۱۴۰۱، سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان کلیه امکانات وتجهیزات مبارزه شیمیایی با ملخ صحرایی را که در دوره های قبل نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود سرویس و آماده بکار کرد.

وی با اشاره به اینکه رصد و دیده بانی ملخ صحرایی همچنان در سیستان و بلوچستان ادامه دارد و تاکنون این آفت مهاجر در این استان مشاهده نشده است، افزود: تاکنون در سطحی بیش از ۵ میلیون و ۱۰۰ هکتار از مراتع استان سیستان و بلوچستان انجام و خوشبختانه تاکنون موردی از هجوم این آفت مشاهده نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در دوره قبل هجوم ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان در سطح ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار دیده بانی و بیش از ١٨١ هزار هکتار از اراضی سطح استان علیه این آفت خطرناک سمپاشی شده است.

کد خبر: ۱۴۲٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha