۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
۴.۵ میلیارد تومان اعتبار به مشاغل آسیب دیده قزوین اختصاص یافت
استاندار قزوین:

۴.۵ میلیارد تومان اعتبار به مشاغل آسیب دیده قزوین اختصاص یافت

قزوین - استاندار قزوین با تاکید بر اینکه ورود به قزوین همچنان ممنوع است، گفت: ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان قرار میگیرد.

به گزارش خبرگزاری بازار، هدایت الله جمالی پور سه شنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در قزوین که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: همچنان ورود خودروهای با پلاک های غیر بومی به استان قزوین ممنوع است و تمامی ورودی های شهر با جدیت کنترل می شود.

وی اظهار داشت:  با وجود اینکه اجازه فعالیت به برخی از صنوف داده شده است اما همچنان باید دانست که مسئله مدیریت بیماری کرونا بسیار با جدیت دنبال می شود و قطعا اجازه نمیدهیم که بی قانونی برخی موجب افزایش تعداد بیماران در جامعه شود.

۴.۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار مشاغل آسیب دیده از کرونا

استاندار قزوین گفت: فعالیت اصناف کم خطر تر با شرط رعایت پروتکل های بهداشتی از سرگرفته شده است، با این وجود دریافت کد بهداشت و رعایت نکات پیشگیرانه در این صنوف اجباری است.

جمالی پور خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی ایجاد شده در کشور مشکلاتی نیز برای دستگاه های اجرایی ایجاد کرده است ولی با این شرایط حامی تولید کنندگان و مشاغل آسیب دیده از کرونا خواهیم بود.

وی افزود: یک و نیم میلیارد تومان از اعتبارات استانداری در کنار سه میلیارد تومان اعتبارات صندوق کار آفرینی امید در قالب تسهیلات کم بهره در اختیار مشاغل و صنوف آسیب دیده از کرونا در استان قزوین قرار میگیرد.

شناسایی اقشار آسیب دیده از کرونا

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به لزوم شناسایی اقشار آسیب دیده از کرونا اظهار داشت: شناسایی این افراد با همراهی دستگاه های خدمات رسان اجرایی می شود.

عیسی قبادی بیان کرد: با تشکیل سه کمیته مسئولیت شناسایی افراد آسیب پذیر، جمع آوری کمک ها و تامین و توزیع منابع تلاش می‌کنیم تا تمامی اقشار و افراد آسیب دیده شناسایی و به خوبی مورد حمایت قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه در حال حاضر دستگاه های مختلفی برای حمایت از اقشار آسیب دیده پای کار آمده اند اما باید توجه داشت که موازی کاری در این شیوه ممکن است برخی ازمنابع را هدر دهد از این رو با تجمیع این فعالیت ها امیدواریم بتوانیم خدمات موثرتری ارائه کنیم.

کارفرمایان موظف به تامین سلامت و امنیت کارگران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین  با اشاره به این که شروع به کار واحدهای تولیدی باید با سلامت و امنیت کارگران همراه باشد اظهار داشت: کارفرمایان موظف هستند همه زیرساخت های بهداشتی و درمانی را برای سلامتی و امنیت کارگران خود تامین کنند.

منوچهر حبیبی بیان کرد: تامین ماسک، دستکش، محلول ضد عفونی کننده و رعایت نکات بهداشتی توسط صاحبان واحدهای تولیدی اجباری است و فضای محیط کار باید به صورت منظم ضدعفونی و میکروب کشی شود.

وی خاطرنشان کرد:همچنین کارفرمایان موظف هستند کارگران خود را به مراکز درمانی مراجعه و گواهی سلامت و بهداشت دریافت کنند.

کد خبر: ۱۴٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha