۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
پیشبرد لوایح با تعامل مجلس و دولت
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور عنوان کرد

پیشبرد لوایح با تعامل مجلس و دولت

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: برای پیشبرد لوایح و کارهای زمین مانده بین مجلس و دولت نباید تنازع وجود داشته باشد بلکه به تعامل نیاز داریم.

به گزارش بازار، «سید محمد حسینی» از تعامل مجلس و دولت خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت تحقق شعار سال شاید بین نمایندگان و دولت در بحث کارشناسی اختلاف هایی وجود داشته باشد اما لوایح که مطرح می شود باید به نفع مردم باشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: در سالهای گذشته شعار سال به درستی اجرا نشد و در همین راستا رئیس جمهور هم گفت که شعار امسال یک شعار نیست بلکه یک فرمان است و مانند یک امر واجب باید بدان عمل شود همانگونه که سال ۱۳۹۶ هم سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال بود.

وی اضافه کرد: با توجه به شعار امسال باید به سمت فناوری و علم پیش رفت و گزارش ماهانه تدوین و ارسال شود و همچنان مجلس قوه قصائیه و مردم نیز به دولت کمک کنند چرا که تاکنون نگاه کارشناسی در ابعاد مختلف وجود داشته است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: در سال جدید ما اهتمام بیشتری را خواهانیم و لوایح در مجلس ارایه می شود و مجلس هم مواردی را مطرح و کارشناسی و مجدد دولت آن را به وزارتخانه ها ارجاع و با وجود مراکز پژوهشی در آن سازمان ها بصورت علنی و تخصصی اصلاح و مجدد به مجلس ارسال می‌شود.

وی گفت: وقتی لوایح بر اساس نیاز و ضرورت به مجلس ارایه می شود اما مدتی از آن می گذرد و به زمان می خورد که دیگر به وقتش برای اجرا نمی رسد و دیر می شود اینها مواردی است که باید بین دو قوه تعامل بیشتری صورت بگیرد.

حسینی افزود: مثلا یکی از مواردی که در هئیت دولت مطرح شد خرید تضمینی گندم بود که کارشناسی انجام پذیرفت شاید قبلا این موضوع مطرح بوده است و یا لایحه ای که قبلا ارجاع شده و نمایندگان موافق و مخالف هم نظر دادند و شاید ما مخالف بودیم اما با نظر کارشناسی و رفع ابهامات دیگر مخالفتی صورت نگرفت و موافق شدیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری بیان کرد: در سند تحول دولت سه برنامه تولید و اشتغال در برنامه های دانش بنیان مطرح است که در این سند بدان پرداخته شده که از نظر های علمی، تجربی و کارشناسانه برخوردار است.

کد خبر: ۱۴۲٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha