۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
عدم ارتباط شرکت‌های دانش بنیان با بازار حلقه مفقوده اقتصاد است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

عدم ارتباط شرکت‌های دانش بنیان با بازار حلقه مفقوده اقتصاد است

آبادان-محمدی، یک دکترای بهداشت آبزیان گفت: حلقه مفقوده‌ای که باعث شده اقتصاد ما همچنان در مسیر دانش بنیانی قرار نگیرد معضل ارتباط این شرکت‌ها با بازارهای داخلی و خارجی و ارتباط فنی و مالی با دنیا است.

فروغ محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال‌های اخیر واژه اقتصاد دانش بنیان و شرکت‌های دانش بنیان بسیار به گوش می‌رسد و بدون شک توجه به شرکت‌های دانش بنیان اساسا باعث بهبود و ارتقا اقتصاد کشور خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش و همت در راستای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد، افزود: دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان یکی از ارکان قدرتمند قوه مقننه از راه‌های مختلفی می‌توانند شرکت‌های دانش بنیان را حمایت کنند.

این دکترای بهداشت آبزیان ادامه داد: اعطای تسهیلات مالی به شرکت‌های دانش بنیان، فراهم آوردن شرایط تامین مالی جمعی(کراودفاندینگ)، ارتبط دهی ایده و سرمایه و استارتاپ و سرمایه‌گذار برخی مشوق‌های حمایتی است؛ البته یکی از شروط حمایت دولت در تهیه و اجرای طرح و پروژه‌ها عدم دخالت در مدیریت پروژه‌ها است.

محمدی تعداد شرکت‌های دانش بنیان را بیش از شش هزار شرکت عنوان کرد و گفت: به نظر می‌رسد حلقه مفقوده‌ای که باعث شده اقتصاد ما همچنان در مسیر دانش بنیانی قرار نگیرد معضل ارتباط این شرکت‌ها با بازارهای داخلی و خارجی و ارتباط فنی و مالی با دنیا است.

وی تصریح کرد: اینکه ما به دنبال اقتصاد دانش بنیان باشیم ولی توانایی ارتباط و انتقال تکنولوژی و همچنین تهیه مواد اولیه را نداشته باشیم منطقی به نظر نمی‌رسد.

این دکترای بهداشت آبزیان تاکید کرد: به طور حتم برای ورود شرکت‌ها و صنایع بزرگ کشور به بازارهای جهانی وجود شرکت‌های دانش بنیان با طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه و کارآمد نیاز خواهد بود.

کد خبر: ۱۴۲٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha