۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
خراسان رضوی زیر بار ترافیک نوروزی| محدودیت‌های تردد در مشهد به اجرا درآمد
بازار گزارش می‌دهد؛

خراسان رضوی زیر بار ترافیک نوروزی| محدودیت‌های تردد در مشهد به اجرا درآمد

مشهد- افزایش حجم سفرهای نوروزی که بنا بر آمار منتشره از مرز ۵میلیون نفر گذشته است حالا راه‌های ارتباطی بین‌شهری و هم‌چنین هسته مرکزی شهر مشهد را با ترافیک سنگین همراه کرده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: جاده‌های منتهی به مشهد مقدس از واپسین روزهای سال گذشته با حجم ترافیک سنگین خودروهای شخصی همراه بوده است و آمارهای منتشر حکایت از افزایش بیش از ۶۴ درصدی تردد ها نسبت به سال‌گذشته دارد.

به گزارش خبرنگار بازار ازدحام بیش از حد خودروها با پلاک‌های غیربومی در هسته مرکزی شهر نیز موجب گره‌های کور ترافیکی شده است که این موضوع موجب شد تا در نهایت پلیس راهور نسبت به اعمال برخی محدودیت‌ها دست به اقدام بزند.

درحالی‌که خیابان‌ها و مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی تنها در نخستین روز فروردین‌ماه سال جاری مشمول محدودیت‌های ترافیکی بود اما دیری نگذشت که به دلیل افزایش تعداد خودروها در این مسیرها پلیس راهور تصمیم گرفت تا باری دیگر خیابان های منتهی به حرم مظهر رضوی را مسدود کند.

ترافیک سنگین و نیمه سنگین در جاده‌ها
رییس پلیس راه خراسان رضوی در گفت و گو با بازار پیرامون آخرین وضعیت راه های خراسان رضوی و ترافیک در مسیر های منتهی به این استان اظهارکرد: ترافیک در خروجی‌های مشهد سنگین و در ورودی‌های این کلان‌شهر و در آخرین روز از هفته نخستین سال جاری نیمه سنگین گزارش‌شده است.

خراسان رضوی زیر بار ترافیک نوروزی| محدودیت‌های تردد در مشهد به اجرا درآمد

سرهنگ میش مست بابیان اینکه از ابتدای سال نو تاکنون میزان تردد در ورودی‌های استان ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است اظهار کرد: آمار خودروهای خروجی نیز امسال در مقایسه با سال گذشته نیز از رشد چشمگیری برخوردار بوده تا آنجا که این افزایش به بیش از ۶۴ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت تردد خودرو در ورودی‌های مشهد ۳۷ درصد و در خروجی‌های مشهد ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی بیشترین حجم ترافیک مربوط به مسیر مشهد - چناران، سبزوار، تربت‌حیدریه و نیشابور اعلام کرد و ادامه داد: تقاضا برای سفر هم چنان ادامه داشته و موج ترافیکی در موج دوم سفرها و در هفته پیش رونیز پیش‌بینی می‌شود.

بازگشت محدودیت‌های ترافیکی شهری
آمار گردشگران و ازدحام خودرو ها با پلاک های غیر بومی در مشهد مقدس نیز در طی این هفته به حجمی رسید که پلیس راهور خراسان برای باز کردن گره کور ترافیکی مجبور به اعمال مجدد محدودیت های ترافیکی پیرامون مسیر های منتهی به حرم مطهر رضوی شد.

به گزارش خبرنگار بازار با وجود اینکه محدودیت های ترافیک و منتهی به خیابان های حرم رضوی تنها در روز نخست سال جدید به اجرا در آمد اما ازدحام بیش از حد مسافران و خودرو ها موجب شد تا این محدودیت ها باری دیگر به مرحله اجرا گذاشته شود.

در همین حال رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: با توجه به تراکم خودروهای شخصی و ترافیک پرحجم در اطراف حرم رضوی لذا طرح محدودیت تردد خودروهای شخصی از ساعت ۱۰ صبح تا پایان شب به مرحله اجرا گذاشته شده است.

سرهنگ حمیدرضا دهنوی اظهار کرد: اجرای این طرح در محدوده میدان شهدا به سمت حرم رضوی، چهارراه دانش به سمت حرم، میدان شهید گمنام و میدان شهدای گوهرشاد به سمت حرم مطهر رضوی تا زمانی که با افزایش تردد و ترافیک در این محدوده‌ها مواجهیم، ادامه خواهد یافت.

خراسان رضوی زیر بار ترافیک نوروزی| محدودیت‌های تردد در مشهد به اجرا درآمد

وی در پاسخ به این سوال که زائران برای مشرف شدن به حرم رضوی چه باید بکنند نیز پاسخ داد: این طرح برای خودروهای شخصی اجرا می‌شود و تردد برای ناوگان حمل و نقل عمومی بلامانع است.

پارکینگ های هوشمند
به گزارش خبرنگار بازار به دلیل افزایش حجم سفر ها و هم چنین ازدحام خودرو ها در هسته مرکزی شهر لذا بسیاری از زائران نیز با کمبود پارکینگ برای پارک خودرو همراه هستند.

مشاهدات خبرنگار ما از سطح شهر مشهد نشان می دهد در ساعات میانی روز بسیاری از خیابان های منتهی به حرم رضوی به دلیل دوبله پارک کردن خودرو های مسافران به ترافیک سنگینی همراه شده است و از آن جا که بسیاری از مراکز اقامتی مانند هتل آپارتمان ها از داشتن پارکینگ محروم هستند لذا این مشکل بیش از هر زمان دیگری خود را نشان می دهد و بر گره های ترافیکی دامن زده است.

در حال حاضر به دلیل انسداد خیابان های اصلی منتهی به حرم رضوی بسیاری از مسافران و زائران در محدوده حرم رضوی با کمبود و سرگردانی برای یافتن مکان پارک خودرو روبرو هستند برای اطلاع از ظرفیت های خالی پارکینگ ها لذا زائران و مجاوران می‌توانند ظرفیت پارکینگ‌ها را از طریق سامانه به نشانی http://tat.mashhad.ir مشاهده کنند

در حال حاضر به دلیل انسداد خیابان های اصلی منتهی به حرم رضوی بسیاری از مسافران و زائران در محدوده حرم رضوی با کمبود و سرگردانی برای یافتن مکان پارک خودرو روبرو هستند لذا در همین راستا شهرداری مشهد اعلام کرده است برای جلوگیری از این سرگردانی و اطلاع از ظرفیت های خالی پارکینگ ها لذا زائران و مجاوران می‌توانند ظرفیت پارکینگ‌ها را از طریق سامانه به نشانی http://tat.mashhad.ir مشاهده کنند.

شهرداری مشهد در همین راستا از زائران و مجاوران خواسته است به دلیل اینکه توقفگاه های تحت مدیریت آن عا مجهز به سامانه نظارت تصویری و نرم‌افزار هوشمند هستند لذا برای جلوگیری از ترافیک بیشتر از این سامانه کمک بگیرند.

کد خبر: ۱۴۲٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha