۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
نرخ نوروزی هتل‌های لوکس| هر شب اقامت ۳ میلیون ناقابل
بازار از مازندران گزارش می‌دهد؛

نرخ نوروزی هتل‌های لوکس| هر شب اقامت ۳ میلیون ناقابل

ساری- حدود یک درصد از مسافران نوروزی مازندران در هتل هایی اقامت می کنند که نرخ آن لاکچری و نجومی بوده و بین یک تا سه میلیون تومان به ازای هر شب اقامت قیمت دارد.

بازار، گروه استان‌ها: از مجموع چهار میلیون مسافر نوروزی مقیم طی هفته اول سفرها حدود ۲۷ هزار نفر در هتل های استان اسکان یافتند و بررسی قیمت این اماکن اقامتی نشان از رشد چندبرابری دارد.

برای رزرو هتل و اقامت در آن کافی است وارد پنل و سایت هتل شوید تا امکان رزو به صورت اینترنتی و سامانه ای فراهم شود و مراجعه به سایت هتل پارسیان خزر نشان می دهد، هزینه سه شب اقامت در هتل پارسیان خزر بیش از هشت میلیون و ۱۸۷ هزار تومان آب می خورد و قرارگرفتن بین دریا و جنگل این هتل زیبا را در موقعیتی ویژه قرار داده است و نرخ بالای این هتل درحالی است که از امکاناتی نظیر اینترنت در لابی، استخر، بیلیارد، ترانسفر فرودگاهی بی بهره است.

هتل لوکس پنج ستاره ونوس پلاس چالوس که در میان جنگل های بکر هیرکانی حوالی نمک آبرود چالوس واقع شده نیز به ازای هر سه شب اقامت برای مسافران نوروزی شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هزینه دارد و نرخ اعلام شده آن به صورت علی الحساب است و تمامی اتاق های دو تخته، سه تخته، دبلت، سوئیت، کانکت و سوئیت رویال آن تا پایان تعطیلات نوروزی رزو شده است. هتل چهارطبقه بام سبز مازندران که در فاصله ۷۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و قیمت پایه برای رزو هر اتاق به ازای هر شب یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومان است و سه شب اقامت در آن پنج میلیون و ۶۱۰ هزار تومان خرج روی دست مسافر می گذارد.

نرخ های عجیب و غریب
نرخ اقامت سه شب در هتل بزرگ رامسر پنج میلیون و ۲۳۵ هزار تومان بوده و از معدود هتل هایی بوده که در لیست آثار ملی ایران ثبت شده است و قیمت هر شب اقامت یک میلیون و ۷۴۵ هزار تومان است. هتل چهارستاره سالارده ساری که در ۱۲ کیلومتری جنوب ساری و جاده ساری – سمنان واقع شده به ازای هر شب اقامت یک میلیون و ۲۵۳ هزار تومان قیمت دارد و نرخ سه شب ماندن در این هتل سه میلیون و ۷۵۹ هزار تومان است.

نرخ یک شب اقامت در هتل نوید ساری یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان و سه شب ماندن در آن سه میلیون و ۸۷۰ هزار تومان است، این هتل زیبا دارای چشم انداز و زیبا بوده که برای استفاده از آن حدداقل باید سه شب اتاق را رزرو کرد. هتل چهارستاره نارنجستان نور نرخ هر شب اقامت در این مجموعه گردشگری را دو میلیون و ۱۷۱ هزار تومان درج کرده است و سه شب اقامت در آن شش میلیون و ۵۱۳ هزار تومان هزینه دارد.

هتل لوکس پنج ستاره ونوس پلاس چالوس که در میان جنگل های بکر هیرکانی حوالی نمک آبرود چالوس واقع شده نیز به ازای هر سه شب اقامت برای مسافران نوروزی شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هزینه دارد

هتل آپارتمان کوثر رامسر که در نوار ساحلی دریای خزر در شهر عروس گردشگری ایران واقع شده هر شب اقامت در آن ۸۳۷ هزار تومان و سه شب ماندن در این هتل زیبا دو میلیون و ۵۱۱ هزار تومان آب می خورد. نرخ هر شب اقامت در هتل کوروش قدیم ۹۰۰ هزار تومان، هتل کاخ امیران چالوس یک میلیون تومان، هتل ملک نوشهر ۸۰۰ هزار تومان، هتل آپارتمان هالیدی رامسر یک میلوین و ۹۲۰ هزار تومان، هتل سه ستاره اسکان رامسر ۵۶۴ هزار تومان، هتل صحرا نوشهر ۵۶۰ هزار تومان، هتل نارنج ساری ۷۰۰ هزار تومان، هتل آپارتمان لیان رامسر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، هتل مروارید محمودآباد دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

اسکان کمتر از یک درصد مسافران نوروزی در هتل ها
مهدی ایزدی سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در هفته اول سفرهای نوروزی بیش از چهار میلیون و ۲۷۶ هزار نفر در استان اقامت کردند، افزود: از این تعداد ۲۷ هزار و ۵۳ نفر معادل ۶۳ صدم درصد در هتل ها اقامت کردند همچنین ۲۳ هزار نفر معادن ۵۶ صدم درصد در هتل آپارتمان، ۱۹ هزار و ۹۹۴ نفر معادل ۴۷ صدم درصد در متل ها اقامت کردند.

به رغم نرخ لاکچری هتل ها ظرفیت این اماکن اقامتی در ایام نوروز تکمیل شده است و در عین حال متولیان امر تاکید می کنند واحدهای خدماتی حق افزایش خودسرانه قیمت ها را ندارند. مهران حسنی معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه واحدهای خدماتی و گردشگری حق افزایش خودسرانه قیمت ها را ندارند، افزود: نرخ ها براساس اعلام قبلی این اداره کل به واحدهای گردشگری و خدماتی اعلام شده ااما ثبات نداشتن نرخ مواد اولیه از جمله دلایل افزایش قیمت ها است با این حال هرگونه افزایش خودسرانه قیمت ها غیرقانونی است و تیم های نظارتی با این مسئله برخورد می کنند.

طبق آمارهای ستاد اجرایی خدمات سفر در مازندران طی هفته اول سفرهای نوروزی ۱۷۵ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی صورت گرفت و در مجموع ۹ فقره شکایت از مراکز اقامتی ثبت شده و ۱۶ مرکز اقامتی در استان تذکر دریافت کردند.

کد خبر: ۱۴۲٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha