۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
زیان ۱۶۰۰ میلیارد ریالی کرونا به گردشگری گلستان
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبرداد

زیان ۱۶۰۰ میلیارد ریالی کرونا به گردشگری گلستان

گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: شیوع کرونا هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به گردشگری گلستان زیان وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی گلستان، احمد تجری در خصوص زیان کرونا به گردشگری گلستان اظهارکرد: بیش از ۴۵۰ هتل، هتل آپارتمان، متل، دفتر خدمات مسافرتی، مهمانپذیر، خانه مسافر، واحدهای بوم‌گردی و پذیرایی برای خدمات رسانی به مسافران و گردشگران در گلستان وجود دارد که به علت شیوع کرونا فعالیت همه آن‌ها تعطیل شده است.

وی با بیان این که شیوع کرونا هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به گردشگری گلستان زیان وارد کرد، افزود: سه هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در بخش‌های گردشگری گلستان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شده تا بعد از مهار کرونا تمهیداتی برای رونق سفر اندیشیده شود و فعالان حوزه‌های گردشگری گلستان با ارایه تخفیف‌های ویژه و معرفی بهتر جاذبه‌های استان می‌توانند سهم زیادی از این سفرها داشته باشند.

تجری گفت: کمک‌های بلاعوض، پرداخت بخشی از هزینه حامل‌های انرژی مراکز گردشگری در ایام تعطیلی، فراهم کردن تمهیدات لازم برای ایجاد تنفس حداقل ۶ ماهه برای بازپرداخت تسهیلات، تخصیص منابع مالی به دو بخش گردشگری و صنایع دستی برای پرداخت بخشی از بیمه تامین اجتماعی کارکنان، پرداخت مالیات تاسیسات گردشگری به سازمان امور مالیاتی با تسهیلات اقساطی با تنفس یک ساله، اعطای معافیت مالیاتی به پروژه‌های گردشگری و پرداخت وام کم بهره به راهنمایان گردشگری و فعالان صنایع دستی از جمله راهکارهای دیگر برای جبران بخشی از خسارت‌ها است.

کد خبر: ۱۴٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha