۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
مواد ضدعفونی اصل در اختیار نانوایی ها قرار گیرد
رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران:

مواد ضدعفونی اصل در اختیار نانوایی ها قرار گیرد

نوروز مقدم، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران از مسئولان خواست مواد ضدعفونی اصل را در اختیار واحدهای نانوایی قرار دهند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «بیژن نوروز مقدم» ضمن تاکید بر اینکه همه فعالان این بخش باید موازین بهداشتی را رعایت کنند، افزود: برای حفاظت مردم در واحدهای خبازی نیاز به مواد ضدعفونی کننده است.

وی اظهارداشت: نانوایی ها از جیب خود ماسک و دستکش را تهیه می کنند اما مواد ضدعفونی که می گویند باید بر پایه الکل باشد متاسفانه نوع تقلبی آن در بازار زیاد است.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: اگر واحد نانوایی مواد ضد عفونی کننده را از سطح بازار تهیه و استفاده کند در صورت تقلبی بودن تبعات منفی بسیار زیادی خواهد داشت چون خیال نانوا و مردم به سبب ضدعفونی شدن محیط راحت در حالی که مواد تقلبی بوده و هیچ تاثیری در گندزدایی نداشته است.

وی در ادامه از مسئولان خواست مواد ضد عفونی کننده اصل را در اختیار واحدهای نانوایی قرار دهند تا مشکلی از حیث کرونا برای مردم پیش نیاید.
نوروز مقدم اظهارداشت: قبل از عید این درخواست به سازمان صمت استان تهران ارسال و سازمان هم درخواست مربوطه را به ستاد ملی کرونا ارائه کرده است.

وی ادامه داد: انتظار صنف اینکه ستاد ملی کرونا این همکاری را داشته و مواد ضدعفونی را در اختیار نانوایی ها قرار دهد.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران در بخش دیگر مصاحبه از لزوم ثبت نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت و اخذ کد بهداشتی برای همه نانوایی ها خبر داد و گفت: پس از اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر ثبت نام مشاغلی که از ۳۰ فروردین ماه سال جاری شروع به کار خواهند کرد تصور بر این بود که صنف نانوایی بدلیل فعال بودن در ایام قبل نیازی به ثبت نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت ندارد اما با پیگیری ‌های بعدی مشخص شد این امر الزامی و مربوط به همه مشاغل و اصناف است.

وی افزود: این ابلاغیه از طریق سامانه پیامک جمعی و فضاهای مجازی به اعضای اتحادیه نانوایان سنتی تهران اطلاع رسانی شده که باید در سامانه ثبت نام و کد اخذ شده را برای پیگیری‌ های بعدی بازرسان وزارت بهداشت در مغازه خود نصب کنند.

کد خبر: ۱۴٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha