۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
بازگشایی برخی از مشاغل و اصناف مشکلاتی در اجرا دارد
رئیس سازمان صمت استان تهران:

بازگشایی برخی از مشاغل و اصناف مشکلاتی در اجرا دارد

صادقی، رئیس سازمان صمت استان تهران گفت: تصمیماتی که برای بازگشایی برخی از مشاغل و واحدها گرفته شده است، اشکالاتی در اجرا دارد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، یدالله صادقی در جلسه ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه این نشست به منظور افزایش سطح هماهنگی برای بازگشایی مشاغل است، افزود: ۲۶۰ تا ۲۷۰ واحد صنفی در شهر تهران داریم که در ستاد ملی کرونا درباره نحوه فعالیت آن‌ها تقسیم بندی صورت گرفته است که این تصمیمات لازم الاجراست.

وی گفت: تصمیماتی که برای بازگشایی برخی از مشاغل و واحدها گرفته شده است اشکالاتی در اجرا دارد. اکنون پاساژها نباید باز شوند در حالی که تمرکز خیلی از صنوف ما در داخل پاساژها هستند مانند چراغ برق که محل عرضه یک کالای خاص است که عمدتا در این راسته قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران افزود: تلاش کردیم که در این مدت مراکز تجاری و صنوف ما بغیر از سوپرمارکت‌ها در داخل پاساژها کاملا بسته بمانند.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات ما ثبت نام در سایت است که اینترنت، کند و ثبت نام خیلی سخت است و اصناف و واحدهای تجاری برای ورود به سایت و گرفتن مجوز مشکل دارند.

صادقی افزود: مشکل بعدی نیز بعد از بازگشایی واحدها، عمل به تعهدنامه‌های است که واحدها هنگام ثبت نام داده اند که بسیار سخت است و واحدهای تجاری و صنفی اعتراض دارند که اگر این ابهامات برطرف نشود ما بازگشایی نمی‌کنیم.

وی گفت: واحدها و صنوف وسایل ایمنی شخصی و عمومی در اختیار ندارند و تمام تولیدات ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کنندها در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران افزود: ضمن اینکه برخی از واحدهای ما ظرفیت رعایت فاصله گذاری را ندارند مگر اینکه نوبت بندی یا کاهش فعالیت صورت گیرد که این موضوع سطح تولید را کاهش می‌دهد.

وی گفت: واحدهای تولیدی و اصناف خواست شان از ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا این است که این مشکلات برطرف شود تا فعالیت‌ها دچار مشکل نشود.

کد خبر: ۱۴٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha