۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
طرح امنیت غذایی موانع تولید محصولات کشاورزی را از میان برمی دارد| تمرکز بر سند دار کردن اراضی طبیعی
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با بازار:

طرح امنیت غذایی موانع تولید محصولات کشاورزی را از میان برمی دارد| تمرکز بر سند دار کردن اراضی طبیعی

عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اقدامات بزرگ و اساسی کمیسیون کشاورزی در بخش پشتیبانی از تولید، اهتمام به تهیه طرح امنیت غذایی بود.

محمد جواد عسگری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اقدامات کمیسیون کشاورزی مجلس در راستای پشتیبانی از تولید گفت: ما به طور خاص در کمیسیون کشاورزی و در راستای مأموریتی که در رابطه با تولید محصولات کشاورزی داشتیم اقدامات موثری را انجام دادیم.

وی تاکید کرد: در ابتدا به دنبال این بودیم که عمده ایرادات در بخش کشاورزی مربوط به چه موضوعی است و به نوعی مانع اصلی در این بخش چیست و ما باید چه پشتیبانی هایی را در این بخش انجام دهیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه ۳۵ درصد اشتغال کشور مربوط به بخش کشاورزی است، گفت: ما در این بخش جلسات متعددی برگزار کردیم و تمامی ایرادات و مشکلات مربوط به حوزه تولید در بخش کشاورزی اعم از زراعت ، باغبانی و دامپروری را احصا کردیم و بعد از آن که مشکلات را احصا کردیم آنجا که نیاز به اصلاح قانون داشتیم، قانون را اصلاح کردیم و آنجایی که نیاز به قانون جدید داشتیم دست به وضع قانون زدیم.

عسکری تاکید کرد: یکی از اقدامات بزرگ و اساسی که کمیسیون کشاورزی در این بخش انجام داد مربوط به بحث طرح امنیت غذایی بود، این طرح متشکل از ۱۵ ماده است که تقریباً عمده ایرادات مربوط به حوزه بخش کشاورزی در آن دیده شده است.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: یکی از مباحث در این طرح مربوط به سنددار کردن اراضی طبیعی بود چراکه امروز کشاورزان زحمت کش ما وقتی قصد دارند از بانکی وا اخذ کنند با مشکلات ضمانت مواجه هستند لذا ما در این طرح تاکید داریم که اراضی سند دار شوند تا کشاورزان با در اختیار داشتن سند اراضی خود اقدام به اخذ وام کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین ما در این طرح موضوع بیمه محصولات کشاورزی را مطرح کردیم و همچنین در این طرح به موضوع خرید تضمینی محصولات کشاورزی به جد اشاره شده است.

عسگری با اشاره به موضوع صادرات محصولات کشاورزی در طرح مذکور بیان داشت : صادرات محصولات کشاورزی هم در این طرح گنجانده شده است بنابراین این طرح تقریباً یک مجموعه قوانین کامل است که می تواند مشکلات بخش کشاورزی را برطرف کند.

این نماینده مجلس بیان داشت: موانعی که بر سر راه تولید محصولات کشاورزی قرار دارد با طرح امنیت غذایی حتماً برطرف خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۱٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مجید انصاری IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      1 0
      شما اگر به دنبال موفقیت در کشاورزی هستید به دنبال ایده ها ی تازه و نو بگردید که یکی از این ایدها در دست من است که با آب شور دریا کشاورزی را به تحول جدید اقتصادی بسیار بزرگی میرسانم
    • کشاورز هرمزگانی IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 0
      باسلام خدمت شما بزرگواران من سه هکتار زمین کشاورزی دارم‌ وهرساله استفاده میکنم یک جهادکشاورزی لوله واسه طرح قطره‌ی نمیده وبعد زمین کشاورزی هم سند میخواد که ما از آن بی‌نصیب هستیم چون سند نمیدن
    • جعفر احمديان IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 0
      کشاورز شرق اصفهان هستم این نعمت خورشیدی که ما در شرق اصفهان داریم وکم آبی می‌شود با 4 بشکه کشت عالی هیدروپونیک کشت دام وانواع صیفی‌جات انجام‌دادن ولی افسوس که مدیریت جهادکشاورزی اصفهان 3درجه زیرصفره
    • احمد پورعبدالله از خرمشهر روستای حفار شرقی IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      0 0
      با سلام متاسفانه مسوولان کشاورزی خرمشهر هیچ کمکی به ما کشاورزان گندم کار نمی‌کنند