۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
صنعت معدن روسیه به دنبال بازارهای جدید|  نورنیکل دست از تولید مواد معدنی نمی کشد

صنعت معدن روسیه به دنبال بازارهای جدید|  نورنیکل دست از تولید مواد معدنی نمی کشد

شرکت معدن نوریلیک نیکل روسیه با وجود مشکلات لجستیکی ناشی از درگیری های روسیه و اوکراین از مسیر خود منحرف نمی شود.

بازار؛ گروه صنعت: شرکت معدن نوریلیک نیکل اعلام کرد که برنامه بلند مدت خود را به رغم وجود مشکلات لجستیکی در بخش فلزات تغییر نمی دهد. سرگئی دوبوویتسکی، معاون ارشد شرکت نورنیکل به کارکنان خود گفت: «در افق بلندمدت، دیدگاه خود را تغییر نمی دهیم.» ما به تحقق برنامه های سرمایه گذاری خود ادامه می دهیم.

وی وضعیت کنونی قیمت فلز و نفت را «یک ناهنجاری» توصیف کرد. بورس فلزات لندن (LME) سه شنبه گذشته معاملات نیکل را متوقف کرد و معاملات نیکل را پس از افزایش قیمت به بیش از ۱۰۰ هزار دلار در هر تن در اثر افزایش منابع ناشی از پوشش کوتاه یکی از تولیدکنندگان برتر جهان، لغو کرد.

دوبوویتسکی افزود: ما فرض می کنیم که تجارت و فروش ما ادامه خواهد داشت. فلزات ما در بازارها تقاضا دارند و هیچ یک از مشتریان اکنون قصد شکستن قراردادها را ندارند. ناگفته نماند که مشکلات لجستیکی وجود دارد.

ولادیمیر پوتانین، بزرگترین سهامدار نورنیکل، روز شنبه اعلام کرد که این شرکت موفق شده است مسیرهای جایگزین برای تحویل پالادیوم خود را تضمین کند.

دوبوویتسکی اضافه کرد: نورنیکل، بزرگترین تولیدکننده پالادیوم و نیکل تصفیه شده در جهان، در نظر دارد عرضه فلزات را به بازارهای جایگزین، از جمله آسیا تغییر دهد، اما این کار را به عنوان برنامه جایگزین قرار داده است.

وی همچنین ادامه داد: وظیفه ما در حال حاضر حفظ بازارهای کلیدی، پایگاه مشتریان کلیدی است. همچنین وظیفه داریم در شرایط بسیار آشفته حفظ زنجیره تامین است.

دوبوویتسکی گفت: نورنیکل همچنین در حال بررسی تامین تجهیزات احتمالی از سایر نقاط روسیه و آسیا برای برنامه های سرمایه گذاری خود و اینکه برنامه اجرای برخی از پروژه ها ممکن است تغییر کند.

در نوامبر، نورنیکل برآورد سرمایه گذاری ۲۰۲۱-۲۰۳۰ خود را با ۶ میلیارد دلار به ۳۵ میلیارد دلار افزایش داد. سرگئی استپانوف یکی دیگر از معاونان ارشد نورنیکل نیز اظهار داشت: نورنیکل دارای قطعات یدکی برای فرآیندهای تولید تا سه ماه آینده است.

شایان ذکر است به دنبال درگیری های روسیه و اوکراین، ‌مشکلات بسیاری برای بخش صنعت روسیه ایجاد شده و ضمن تحریم های هوایی، بانک های بین المللی هم این کشور را تحریم کرده اند که این موضوع باعث برهم خوردن نظم بازار فلزات دنیا شده است.

کد خبر: ۱۴۱٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha