۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
تکمیل بزرگراه شمال به جنوب اردبیل با ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تکمیل بزرگراه شمال به جنوب اردبیل با ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری

اردبیل - معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تکمیل بزرگراه شمال به جنوب استان اردبیل ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد.

علی یوسف‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با تاکید استاندار اردبیل تکمیل بزرگراه شمال به جنوب استان از پارس‌آباد تا سربند، سه راهی مشگین‌شهر و اتصال آن به اردبیل – سرچم در دستور کار قرار گرفته که برای تکمیل این پروژه عظیم ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.

وی در مورد تکمیل ۵۰ کیلومتر بزرگراه در مناطق مختلف استان و افتتاح آن در اوایل سال آینده تصریح کرد: در سه راهی صحرا تا رضی، اردبیل به مشگین‌شهر و اردبیل به سرچم این پروژه‌های بزرگراهی افتتاح خواهد شد که با تأمین اعتبار مورد نیاز در مرحله خط‌کشی، نصب علایم و گاردریل است تا اوایل سال آینده به زیر بار ترافیک برود.

محور اردبیل – مشگین‌شهر در سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: محور اردبیل – مشگین‌شهر در سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد که در ۱۴ کیلومتر این مسیر عملیات اجرایی در حال انجام است که با عملیاتی شدن چندین پل و انجام برخی عملیات روسازی این پروژه به شکل کامل سال آینده به زیر بار ترافیک خواهد رفت.

یوسف‌زاده در مورد محور پارس‌آباد به سربند افزود: ۱۰ کیلومتر از این مسیر آماده آسفالت‌ریزی است که با مساعد شدن شرایط جوی آسفالت‌ریزی در این مسیر به صورت کامل انجام شده و با نصب علایم و گاردریل افتتاح این مسیر را نیز شاهد خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در داخل اسلام‌آباد مرحله روسازی و تثبیت با سیمان انجام شده و عملیات آسفالت‌ریزی را شاهد خواهیم بود.

۱۲.۵ کیلومتر از مسیر محور اردبیل – سرچم آماده آسفالت لایه دوم است
یوسف‌زاده در مورد محور اردبیل – سرچم اضافه کرد: ۱۲.۵ کیلومتر از این مسیر آماده آسفالت لایه دوم است و بخش عظیمی از گاردریل و نصب تابلوهای علایم رانندگی به انجام رسیده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد:‌ در سال آینده نیز سعی خواهیم کرد تا با تلاش مضاعف در فصل کاری ۵۰ کیلومتر دیگر از بزرگراه‌های استان را آماده بهره‌برداری کنیم که این محورها در شمال و جنوب استان خواهد بود که انتظار می رود در فصل کاری زمینه تکمیل و بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر دیگر بزرگراهی فراهم آید.

یوسف‌زاده در مورد مسیر سرعین به آلوارس و تعریض این محور گردشگری ادامه داد: با تأمین منابع مالی امیدواریم ۴ کیلومتر باقیمانده این مسیر در سال آینده آسفالت شده و تردد را در این مسیرها شاهد باشیم.

عملیات حفاری در تونل حیران ادامه دارد
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تکمیل محور کریق – آرموداغ و دور دریاچه گیلارلو، همچنین برخی پروژه‌های در حال انجام نیز سال آینده جمع‌بندی شده و آماده بهره‌برداری می شود.

یوسف‌زاده به محور سربند به سمت مشگین‌شهر نیز اشاره کرد و گفت:‌ در این مسیر نیز ۴۰ کیلومتر توسعه بزرگراه به پیمانکار قوی استانی سپرده شده تا عملیات اجرایی در این محور با تأمین منابع اعتباری فاینانس بانکی و اعتبارات ملی با قوت ادامه پیدا کند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد تونل حیران و حفاری ۵۱۰ متر از این تونل تصریح کرد: همچنان عملیات حفاری در این مسیر ادامه دارد و امیدواریم بدون مشکل رانش گسل‌های احتمالی حفاری در نیمه اول سال آینده به اتمام برسد.

برای تکمیل محور اردبیل – سرچم ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است
یوسف‌زاده افزود: برای تکمیل محور اردبیل – سرچم ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است و بزرگراه شمال به جنوب استان که ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه را شامل می شود به ۱۶ میلیارد تومان منابع نیاز دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما هم اکنون ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران داریم و در عین حال پیمانکاران تلاش می کنند تا کارهای عمرانی و راهسازی را با قوت ادامه داده و با تخصیص اعتبارات سفر سعی می کنیم تا بخشی از این بدهی ها را نیز پرداخت کنیم.

یوسف‌زاده در مورد ساختمان‌های دولتی و روند اجرایی آنها اضافه کرد: ورزشگاه علی دایی و بیمارستان نجف‌زاده از عمده پروژه‌های راه و شهرسازی است که در فصل کاری سال آینده نیز با قوت و قدرت ادامه عملیات اجرایی آن را شاهد خواهیم بود.

در چشم‌انداز ۴ ساله،باید ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه به بهره‌برداری برسد
وی بیان کرد: در چشم‌انداز ۴ سال پیش رو سعی خواهیم کرد تا ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در حال احداث را به بهره‌برداری رسانده تا به میانگین کشوری در توسعه بزرگراه‌ها دست پیدا کنیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با قدردانی از حمایت‌های استاندار اردبیل، معاون امور عمرانی، ‌نمایندگان مجلس و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در توسعه بزرگراه‌های استان و تأمین اعتبار مورد نیاز به صورت ملی ادامه داد: با همراهی دستگاه‌های اجرایی به ویژه آب، برق، گاز انتظار می رود آزادسازی حریم جاده‌ها و جابجایی تأسیسات به سرعت انجام شده تا راه و شهرسازی بتواند پروژه‌های خود را به سرعت ادامه دهد.

کد خبر: ۱۴۱٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha