۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به فهرست سازمان‌های توسعه‌ای اضافه شد
با امضای معاون اول رئیس جمهور؛

شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به فهرست سازمان‌های توسعه‌ای اضافه شد

مخبر، معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به اضافه شدن شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به فهرست سازمان‌های توسعه‌ای را ابلاغ کرد.

به گزارش بازار، هیات وزیران در جلسه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، با توجه به نقش کلیدی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در احداث نیروگاه های برقابی، سازه ها و تأسیسات آب کشور با اولویت مطالعه و اجرای طرح های توسعه منابع آب و خاک در نواحی مرزی و بروز مشکلات برای ادامه فعالیت های اجرایی این شرکت به دلیل کمبود منابع مالی دولتی، هیات وزیران به منظور رفع مشکلات شرکت مذکور با استفاده از سرمایه های بخش‌ عمومی - خصوصی و سرمایه‌گذاری‌ بخش غیردولتی، با اضافه شدن شرکت یاد شده به فهرست سازمان های توسعه ای زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران موافقت کرد.

با امضای معاون اول رئیس جمهور، مفاد آیین نامه اجرایی تسویه و تهاتر مالیاتی، به قراردادهایی که مشمول یارانه دولت برای قیمت تکلیفی ارایه کالاها و خدمات هستند، تسری یافت.

هیات وزیران در جلسه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ و در راستای فراهم کردن امکان تسویه و تهاتر مستقیم پیمانکاران طرف شرکت های دولتی (عمدتاً تولیدکنندگان برق با قیمت تکلیفی) و همچنین به منظور اجتناب از بروز مشکلات در فرآیند رسیدگی های مالیاتی، هیات وزیران با اصلاح بند (۸) ماده (۱) آیین نامه اجرایی جزء (۱) بند (ز) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور (درخصوص تسویه و تهاتر مالیاتی) و تسری مفاد آیین نامه به قراردادهایی که مشمول یارانه دولت برای قیمت تکلیفی ارایه کالاها و خدمات هستند، موافقت کرد.

درخواست وزارت ورزش و جوانان برای تمدید حق استفاده فدراسیون ورزش های ناشنوایان از مجموعه ورزشی ناشنوایان
در راستای سیاستگذاری و حمایت از ورزشکاران به منظور کسب آمادگی هرچه بیشتر جهت حضور در مسابقات رسمی و کسب افتخارات برای میهن اسلامی، وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد تمدید حق استفاده از مجموعه ورزشی ناشنوایان را برای فدراسیون ورزش های ناشنوایان، جهت بررسی و تصویب هیات وزیران به دولت ارایه کرده است.

ورزش امروزه تبدیل به یک فستیوال جهانی شده و دولت ها خواسته یا ناخواسته و به دلایل گوناگون از جمله جاذبه های ورزش قهرمانی، بازاریابی و درآمد مالی، به دنبال فراهم آوردن شرایط لازم برای گسترش ورزش قهرمانی هستند. عوامل فراوانی در توسعه ورزش قهرمانی نقش دارند که از جمله شاخص های اثرگذار بر این نوع ورزش می توان به فراهم کردن امکانات، تسهیلات و تجهیزات و حمایت مالی اشاره کرد و برای اینکه بتوان در توسعه ورزش قهرمانی موفق بود، باید تلاش کرد تا در شاخص های ذکر شده پیشرفت حاصل شود.

بر این اساس، وزارت ورزش و جوانان در راستای سیاستگذاری و حمایت از ورزشکاران از طریق مدیریت بهینه سرمایه ها و دارایی های موجود، با هدف برخورداری ورزشکاران از مجموعه های ورزشی متناسب به منظور آمادگی جهت حضور در مسابقات رسمی و کسب افتخار برای میهن اسلامی، پیشنهاد تمدید مهلت استفاده از مجموعه ورزشی ناشنوایان برای فدراسیون ورزش های ناشنوایان را با توجه به اتمام مهلت زمانی مقرر در مصوبه پیشین هیئت وزیران، جهت بررسی و تصویب، به دولت ارایه کرده است.

پیشنهاد فوق هم اکنون در کمیسیون حقوقی و قضایی دولت مراحل بررسی و تصمیم گیری را طی می کند.

کد خبر: ۱۴۱٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha