۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۵
سند آمایش سرزمینی نباید نادیده گرفته شود| اصلاح سند؛ راهکار جلوگیری از هدررفت منابع ملی
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس:

سند آمایش سرزمینی نباید نادیده گرفته شود| اصلاح سند؛ راهکار جلوگیری از هدررفت منابع ملی

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس معتقد است سند آمایش سرزمینی بر اساس سلیقه برخی مسئولان تدوین شده که باید بر اساس ظرفیت‌ واقعی مناطق مورد اصلاح واقع شود.

به گزارش بازار به نقل ازخانه ملت، محمد صالح جوکار، با اشاره به سند آمایش سرزمینی به عنوان یک سند بالادستی، گفت: این سند، برنامه های توسعه کشور را با محوریت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره و بر اساس ظرفیت مناطق تبیین می کند که در نهایت منجر به کاهش تبعیض و توسعه عدالت خواهد شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت مطالعات گسترده در حوزه آمایش سرزمینی عنوان کرد: این مهم از سال ۷۶ آغاز شده و نیازمند عزم جدی برای اجرا است که شاهد توسعه متوازن در کشور با شتاب بیشتر باشیم.

وی با بیان اینکه وجود برخی ایرادات در این سند نباید مانع رد آن شود، عنوان کرد: باید تلاش کرد سند آمایش سرزمین اصلاح شود تا در کنار تأمین منافع ملی، بسیاری از منابع نیز از بین نرود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه نباید سند آمایش سرزمینی بر اساس سلیقه برخی مسئولان و مدیران تنظیم شود، خاطرنشان کرد: توزیع منابع باید بر اساس ظرفیت ها و با اولویت مناطق کمتربرخوردار باشد تا به بی عدالتی ها پایان داده شود.

کد خبر: ۱۴۱٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha