۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۶
موضع وزیر امور خارجه در خصوص عدم ارتباط برجام با مسئله اوکراین
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد

موضع وزیر امور خارجه در خصوص عدم ارتباط برجام با مسئله اوکراین

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس به تشریح جزئیات سفر وزیر امور خارجه کشورمان به روسیه در راستای رایزنی های برجامی پرداخت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فداحسین مالکی، در خصوص سفر وزیر امور خارجه کشورمان به روسیه در راستای رایزنی های برجامی، گفت: با توجه به فشردگی مذاکرات وین و بازگشت هیات های دو طرف به کشورها، ابهامات زیادی مطرح شد که روس ها شرط و شروط برای آمریکایی ها گذاشته اند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین روس ها نیز عنوان می کردند کاخ سفید سنگ اندازی می کند و این امر در حالی بود که در کشورمان خیلی ها از روس ها بروز چنین رفتاری را انتطار نداشتند لذا سفر فشرده ای با حضور حسین امیرعبداللهیان و جمعی از معاونین وزارت امور خارجه به موسکو انجام شد.

وی ادامه داد: بر این اساس جلسات فشرده و چند ساعته با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه داشتیم و وی مجاب شد نباید موضوع اوکراین به مذاکرات گِره بخورد و ایران نیز عنوان کرد انتظار این امر را ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: وزیر امور خارجه کشورمان موضع قاطعانه ای گرفت مبنی بر اینکه مسئله برجام و اوکراین دو موضوع متفاوت هستند.

مالکی تصریح کرد: وزیر امور خارجه کشورمان در این سفر تاکید کرد جنگ راه حل نهایی اوکراین نیست و نظر ایران مبتنی بر برگزاری مذاکرات سیاسی برای حل بحران است. باید یادآور شد وزیر خارجه اوکراین نیز شب قبل با امیرعبداللهیان تماس گرفت و از وی خواست این پیغام را به روس ها برسانند که راه حل سیاسی را در پیش بگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اوکراینی ها در این تماس تلفنی به شدت از ناتو و آمریکایی ها گلایه کرده بودند.

کد خبر: ۱۴۱٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha