۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
معرفی انواع ورق استیل و استعلام قیمت ورق استیل

معرفی انواع ورق استیل و استعلام قیمت ورق استیل

ورق‌های استیل را می‌توان یکی از چندین محصولاتی دانست که از فولاد تهیه می‌شود. این محصولات در گذشته چندان مورد توجه مردم نبودند، در حالی که در این روزها به وفور توسط برخی از کسب و کارها فروخته می‌شوند.

به گزارش بازار، ورق‌های استیل را می‌توان یکی از چندین محصولاتی دانست که از فولاد تهیه می‌شود. این محصولات در گذشته چندان مورد توجه مردم نبودند، در حالی که در این روزها به وفور توسط برخی از کسب و کارها فروخته می‌شوند. افراد از ورق‌های استیل با توجه به نوعی که دارند، برای کسب و کار و صنایع خودشان بهره می‌برند.

در همین راستا، در این مقاله قصد داریم تا ببینیم انواع ورق استیل کدامند و هر یک چه خصوصیاتی در خود دارند. ضمن این که شیوه خرید آن‌ها به صورت کاملا مطمئن را هم به شما عزیزان خواهیم گفت. پس در صورتی که شما نیز به دنبال این فرآورده‌های بی نظیر از فولاد هستید، حتما تا انتها همراهمان باشید.

انواع ورق استیل

شاید در ابتدا این سوال برایتان پیش بیاید که چرا ورق‌های استیل دارای انواع مختلف هستند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این ورق‌ها را با توجه به آلیاژی که دارند، تقسیم بندی می‌کنند. به عبارت دیگر، درصد ترکیبات به کار رفته در هر کدام از این ورق‌ها و نیز وجود یا عدم وجود بعضی از مواد در آن‌ها گوناگون است و به همین دلیل، نمی‌توان همه آن‌ها را با هم یکسان دانست.

البته بعضی از ورق‌های استیل از این نظر و یا حتی به لحاظ ظاهری، شباهت‌های عجیبی با هم دارند، اما باز هم یکی نخواهند بود. در ادامه لیستی از این ورق‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

۱- ورق استیل ۳۰۴ یا همان نگیر که به دو دسته نورد سرد و نورد گرم تقسیم می‌شود. البته مدل‌های دیگری از آن تحت عناوین ۳۰۴L و ۳۰۴ خشدار نیز مشاهده می‌شود.

۲- ورق استیل ۳۰۹S نسوز

۳- ورق استیل ۳۱۶L که خاصیت ضد اسیدی دارد.

۴- ورق استیل ۳۲۱ که خاصیت ضد سایشی دارد.

۵- ورق استیل ۴۳۰ بگیر که البته نوع دیگر آن یعنی ورق استیل ۴۳۰ بگیر خشدار نیز طرفداران خاص خود را دارد.

۶- ورق استیل ۴۱۰ با همان بگیر

۷- ورق استیل ۴۸۴۱ نسوز

خوب است بدانید که ورق استیل‌ها در دسته‌های دیگری نیز قرار می‌گیرند. به طور کلی می‌توان آن‌ها را به دو دسته مات و براق تقسیم کرد که هر یک در اماکن و بخش‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای نمونه، از ورق استیل براق به دلیل زیبایی ظاهر در بخش‌هایی استفاده می‌شود که کاملا در چشم باشند؛ درست مانند طراحی دکوراسیون‌ها. این ورق‌ها به علت این که بازتابنده نور نیز هستند، به عنوان بخشی از پنل‌های خورشیدی نیز کاربرد دارند.

این در حالی است که ورق مات زیبایی ورق‌های استیل را ندارند و از آن‌ها برای قسمت‌هایی استفاده می‌شود که چندان در چشم نیستند. در همین راستا، شما می‌توانید این ورق‌ها را با قیمت‌های کمتری به نسبت ورق‌های براق تهیه نمایید. بسیاری از ورق‌های استیل ذکر شده را می‌توانید به دو مدل براق و یا مات در بازار پیدا کنید.

طبق استاندارد ASTM نیز قادر به خرید ورق‌های مختلف هستید. برای مثال باید به ورق استیل‌های سری ۲۰۰، ۲۰۱، ۲۰۲، ۳۰۰، ۳۰۱، ۳۰۲، ۳۰۳، ۳۰۴، ۳۰۹، ۳۱۶، ۳۱۷ و موارد گسترده دیگری نیز اشاره داشت. هر یک از این ورق‌ها نیز کاربردهای خاص خود را دارند و در زمان خرید باید کاملا به این موضوع واقف باشید.

انواع ورق استیل چه ویژگی هایی دارند؟

گفته شد که هر کدام از ورق‌های استیل، خصوصیات خود را دارند. با این حال، بعضی از این ویژگی‌ها برای همه این موارد مشترک است که در ادامه به مهم‌ترینشان اشاره خواهیم داشت.

۱- ورق‌های استیل اکثرا دارای ظاهر زیبایی هستند و به نسبت محصولات مشابه، این مورد کاملا چشمگیر است.

۲- بیشتر ورق‌های استیل مقاومت بالایی در مقابل حرارت از خود نشان می‌دهند. به همین دلیل است که از بسیاری از آن‌ها برای کسب و کارهایی که نیازمند حرارت و دمای بالایی هستند، استفاده می‌شود.

۳- تمام ورق‌های استیل قابلیت بازیافت را در خود دارند و این را می‌توان یک امتیاز مهم به حساب آورد.

۴- شما قادر به انجام عملیات مربوط به جوشکاری بر روی تمام ورق‌های استیل خواهید بود.

۵- همه ورق‌های استیل طول عمر بالایی در خود دارند و می‌توانید تا مدت‌ها از آن‌ها بهره مند شوید. در سمت دیگر، این مورد برای بسیاری از محصولات مشابه مشاهده نمی‌شود.

۶- مقاومت این ورق‌های استیل به خصوص در مقابل خوردگی و پوسته پوسته شدن بسیار زیاد است و این می‌توان مزیت بسیار مهمی برای مردم باشد.

۷- با توجه به این که این ورق‌ها از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود، بنابراین می‌توان این ویژگی‌ را هم به این لیست اضافه نمود.

در خصوص کاربرد ورق‌های استیل نیز باید گفت که این موضوع بسیار گسترده است و موارد فراوانی را شامل می‌شود. حال برای این که بتوانید به خوبی به این قضیه پی ببرید، وارد وب سایت فلز کالا شوید.

قیمت انواع ورق استیل

همان گونه که در بخش‌های مختلف این مقاله مشاهده کردید، ورق‌های استیل را می‌توان به چندین دسته تقسیم کرد. البته باید در جریان باشید که موارد گفته شده در این مطلب، تمام ورق‌های استیل را شامل نمی‌شوند. گزینه‌های دیگری هم هستند که شاید برای کسب و کار و یا استفاده‌های شخصی شما مناسب باشند، حال آن که اهمیتشان به اندازه این گزینه‌ها نیست.

به همین دلیل است که نمی‌توان قیمت ثابتی را برای تمام ورق‌های استیل در نظر داشت. هر یک از آن‌ها با توجه به نوع، ضخامت، اندازه و برندی که دارند، با تعرفه‌های گوناگونی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. در این خصوص باید بیشترین دقت ممکن را به خرج داده و به دنبال برندی بروید که هم از کیفیت خوبی برخوردار باشد، هم این که قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای برای محصولاتش مشاهده شود.

سخن پایانی

با وجود این که برندهای مختلفی، ورق‌های استیل را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، اما فلز کالا را باید در نوع خود فوق العاده به شمار آورد. دلیل آن هم این است که این شرکت انواع خدمات را به دست مشتریان می‌رساند و می‌توانید به بهترین شکل از آن‌ها استفاده نمایید. شما از شرکت فلز کالا می‌توانید انواع ورق استیل را سفارش داده و در کمترین زمان، آن‌ها را تحویل بگیرید. حال برای پیگیری اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت این شرکت به آدرس http://felez.org نیز مراجعه داشته باشید.

کد خبر: ۱۴۱٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha