۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
ورق استیل براق و استعلام قیمت ورق استیل براق

ورق استیل براق و استعلام قیمت ورق استیل براق

ورق استیل براق به نوعی از ورق‌های فلزی گفته می‌شود که خاصیت و ویژگی‌های فلز استیل را دارند. این دسته از ورق‌ها، از ویژگی‌های قابل‌ توجهی برخوردار شده‌اند.

به گزارش بازار، ورق استیل براق به نوعی از ورق‌های فلزی گفته می‌شود که خاصیت و ویژگی‌های فلز استیل را دارند. این دسته از ورق‌ها، از ویژگی‌های قابل‌ توجهی برخوردار شده‌اند و به‌ همین دلیل هم در مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله ویژگی‌های این محصولات می‌توان به براقی و درخشندگی سطح آن‌ها اشاره کرد. این نوع از ورق‌های استیل به دلیل دارا بودن سطح براق و درخشش قابل‌ توجه، زیبایی منحصر به‌ فردی نیز دارند و لذا برای ساخت تجهیزات مربوط به خانه و آشپزخانه و طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سطح این محصولات به‌ طور کامل صاف و صیقلی است. یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع از ورق‌های استیل، عدم زنگ‌زدگی و یا خوردگی آن‌ها به‌ مرور زمان است. در این مقاله قصد داریم به معرفی ورق استیل براق بپردازیم و سپس روش استعلام قیمت این محصولات و هم‌چنین برخی از ویژگی‌های آن‌ها را بیان کنیم و نحوه خرید آن‌ها را مطرح سازیم.

معرفی ورق استیل براق

ورقهای استیل براق از فلز خالص استیل به همراه چند عنصر دیگر به وجود آمدهاند. این نوع از ورق‌های استیل نیز در دو گروه عمده بگیر و یا نگیر قرار می‌گیرند. همان‌طور که می‌دانید ورق‌های استیل بگیر از جمله ورق‌هایی هستند که جذب آهن‌ربا می‌شوند. این در حالی است که ورق‌های استیل نگیر، جذب آهن‌ربا نمی‌شوند. این ورق‌ها در حالت معمول از کشورهایی از قبیل چین، تایوان، آفریقای جنوبی، هند و… وارد ایران می‌شوند.

ورق‌های استیل براق در بیشتر موارد، توسط کارخانه‌های تولید کننده در ابعاد ۱ در ۲ متر طراحی و تولید می‌شوند و یا اندازه‌ آن‌ها ۲٫۵۰ در ۱٫۲۵ متر، ۱٫۲۲ در ۲٫۴۴ متر و… است. این محصولات در وزن‌های مختلفی نیز ساخته می‌شوند و روانه بازار مصرف می‌گردند.

از این ورق‌ها در تولید تجهیزات و قطعاتی استفاده می‌کنند که نیاز به عملکردهای ویژه دارد. برای نمونه نیاز است در برابر خوردگی، مقاومت کند یا لازم است دوام و استحکام خود را در دماهای بالا حفظ نماید و یا قابلیت شکل‌پذیری و جوشکاری آن، قابل‌ قبول باشد. یکی از اقداماتی که در مراحل نهایی ساخت ورق‌های استیل براق صورت می‌گیرد، همان براق کردن یا آئینه‌ای نمودن سطح این محصولات است.

لذا این ورق‌ها را در فرایندهای نهایی تولید از طریق به‌ کارگیری سنباده‌هایی بسیار ظریف، پولیش می‌کنند تا تمامی ناهمواری‌ها و خطوط ظریف بر جای‌ مانده بر روی آن‌ها از بین برود. لذا انعکاس نور و بازتاب آن بر روی این ورق‌ها، افزایش قابل‌ توجهی پیدا می‌کند. بنابراین می‌توانند از این محصولات در کاربردهایی از قبیل صنایع غذایی، لبنی و یا داروسازی استفاده کنند.

چراکه در این صنایع، مقاومت در برابر خوردگی و هم‌چنین سهولت تمیزکاری، نکته بسیار حائز اهمیتی است. در حالت معمول، ورقهای استیل براق، مقاومت خوردگی بسیار بالاتری نسبت‌ به دیگر انواع این محصولات دارند و لذا می‌توانند در محیط‌های تهاجمی، مقاومت بسیار بیشتری از خود نشان دهند. سطح صاف و براق این ورق استیل، موجب می‌شود تا این محصول، کمتر در معرض تجمع رسوبات و یا باکتری‌ها قرار بگیرد. لذا تمیزکاری یک سطح براق استیل، بسیار ساده‌تر است.

استعلام قیمت ورق استیل براق

همان‌طور که می‌دانید در حالت معمول، کارخانه‌ها و مجموعه‌های تولیدکننده انواع ورق‌های استیل، این دسته از محصولات را در مدل‌های مختلف از قبیل ورق‌های استیل بگیر، ورق‌های استیل نگیر، ورقهای استیل براق، ورق استیل مات، ورق استیل خش‌دار، ورق استیل روکش‌دار، ورق استیل نسوز، ورق استیل ضد اسید و… طراحی و تولید می‌نمایند و روانه بازار مصرف می‌کنند.

ورق‌های استیل براق، به اشکال مختلف از قبیل رول، شیت، کویل، پلیت و… در اختیار مصرف‌کنندگان و متقاضیان قرار می‌گیرند. در حالت کلی، رول‌های ورقهای استیل براق، در عرض‌های ۱۰۰ سانتی‌ متری ۱۲۵ سانتی‌ متری، ۱۵۰ سانتی‌ متری و … ساخته می‌شوند. این دسته از محصولات با ضخامت‌های ۳۵ صدم میلی‌ متر تا ۲۰ میلی‌ متر روانه بازار مصرف می‌گردند. لذا قیمت‌های متفاوتی دارند.

در حالت کلی، قیمت ورق استیل براق از دیگر انواع این محصولات از قبیل ورق‌های استیل مات، ساده و… بیشتر است. چراکه در فرآیند تولید این محصولات، عملیات بیشتری به‌ منظور صاف و صیقلی کردن سطح این ورق‌ها انجام‌ شده است. از طرف دیگر قیمت این ورق‌ها تحت تاثیر چند عامل مهم است.

از جمله عوامل اثرگذار بر تعیین قیمت این نوع از ورق‌های استیل، می‌توان به عامل وزن آن‌ها اشاره کرد. قیمت مواد اولیه که در تولید این ورق‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند نیز قیمت نهایی آن‌ها را تغییر می‌دهد. میزان عرضه و تقاضاهای موجود در بازار نیز در این زمینه اثراتی را به وجود می‌آورد. از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت انواع ورق‌های استیل می‌توان عامل تغییرات و نوسانات موجود در بازار ارز را نام برد.

چراکه کشور ایران خود، تولید کننده ورق‌های استیل نیست و لذا لازم است این محصولات از دیگر کشورها وارد ایران شوند. بنابراین قیمت ارز، قیمت نهایی این محصولات را نیز تغییر می‌دهد. ابعاد و اندازه‌های ورق‌های استیل مورد نظر شما نیز قیمت این محصولات را با تغییراتی مواجه می‌سازد. ورق‌های استیل براق، خود دارای انواع مختلفی هستند.

از جمله انواع این ورق‌ها می‌توان ورق‌های آئینه‌ای، سوپر آئینه‌ای، آئینه دریایی، آئینه‌ای کامل، یک سمت مات و یک سمت براق و… را نام برد و یا به ورق‌های استیل در رنگ‌های مختلف اشاره کرد که قیمت هر کدام از این محصولات با یکدیگر متفاوت است. بنابراین با استعلام قیمت ورق استیل براق می‌توانید قیمت به‌ روز این محصولات را دریافت نمایید.

خرید ورق استیل براق

برای خرید ورق استیل براق می‌توانید از طریق مجموعه و شرکت فلز کالا اقدام نمایید. این شرکت، ورق‌های استیل براق را در رنگ‌های مختلف از قبیل ورق استیل طلایی، با ضخامت‌های متفاوت در اختیار خریداران و متقاضیان قرار می‌دهد. این دسته از ورق‌ها را می‌توانید از طریق مراجعه به این مجموعه به صورت‌های کویل، شیت، پلیت و… خریداری نمایید.

ورق‌های استیل براق این مجموعه، کیفیت بسیار بالایی دارند. چراکه از شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده معتبر جهانی و بین‌المللی، خریداری شده‌اند و فرایند کنترل کیفی و سنجش استانداردها بر روی این محصولات انجام‌ گرفته است. قیمت ورقهای استیل براق در مجموعه فلز کالا، کاملا مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه است و متناسب با کیفیت‌ها و ویژگی‌های این ورق‌ها تعیین شده است.

بنابراین در صورتی‌ که قصد خرید انواع ورق استیل براق، مات، خش‌دار، روکش‌دار و… دارید می‌توانید به وب‌سایت اینترنتی شرکت فلز کالا به آدرس http://felez.org مراجعه نمایید.

کد خبر: ۱۴۱٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha