۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷
کارشناسان پهنه در فامنین فرصت سرکشی به روستاها را ندارند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کارشناسان پهنه در فامنین فرصت سرکشی به روستاها را ندارند

همدان - کاویانی، مدیر جهادکشاورزی فامنین با اشاره به اینکه این شهرستان دارای هفت پهنه است، گفت: کارشناسان پهنه کارهای مختلفی دارند و فرصت سرکشی به روستاها را ندارند و در این زمینه کمبود نیرو داریم.

جعفر کاویانی دلشاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با تلاش برای افزایش بهره‌وری و تولید در شهرستان فامین با اشاره به اینکه طرح جهش تولید در شهرستان فامنین اجرایی شده است، اظهار کرد: این طرح بهره وری را ۲۰ درصد بالا برده است.

وی با اشاره به اینکه با همکاری بنیاد برکت در سطح ۲۵ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی طرح جهش تولید اجرا شد، ادامه داد: در این طرح کود اضافی به کشاورزان دادیم تا بتوانیم ۲۵ درصد بهره وری را در اراضی دیم در شهرستان فامنین بالا ببریم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با بیان اینکه در راستای تامین امنیت غذایی در ۱۳ هکتار از اراضی فامنین مقایسه ارقام مختلف گندم، جو و گیاهان علوفه‌ای مثل گلرنگ کشت شده است، افزود: در این اراضی بر روی این ارقام تحقیقات انجام می‌شود و نتیجه این تحقیقات در طرح جهش تولید به کار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد اراضی مستعد در شهرستان فامنین به آبیاری نوین مجهز شده است، اضافه کرد: شهرستان فامنین یکی از شهرستان‌های دارای اراضی زراعی در استان همدان است.

کاویانی در رابطه به پهنه بندی در شهرستان فامنین با اشاره به اینکه شهرستان فامنین دارای هفت پهنه است و هر پهنه یک کارشناس مستقل دارد، بیان کرد: کارشناسان پهنه بر پهنه خود مدیریت، بازرسی و کنترل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اسامی کارشناسان پهنه در ورودی جهاد کشاورزی فامنین نصب شده است و کشاورزان کارشناسان پهنه روستای خود را می‌شناسند، ادامه داد: نصب اسم کارشناس پهنه و اطلاعانتپهنه در ورودی هر روستا خوب است اما در توان نیست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با بیان اینکه دوره‌های آموزشی بسیاری در جهاد کشاورزی شهرستان فامنین برگزار می‌شود و در دو ماه گذشته برای سه هزار نفر روز دوره آموزشی برگزار شده است، افزود: کارشناسان پهنه کارهای مختلف زیادی دارند که فرصت سرکشی به روستاها را ندارند، به طور مثال هفت هزار بهره برداری بخش کشاورزی سه دوره برای دریافت کود به کارشناسان پهنه مراجعه می‌کنند و کمبود نیرو وجود دارد و یک کارشناس باید ۱۵ روستا را پوشش بدهد.

وی با بیان اینکه کشاورزان می‌توانند ارتباط تلفنی داشته باشند یا از سایت‌ها و کانال‌های اطلاع رسانی استفاده کنند، افزود: برای دوره‌های آموزشی از طریق سامانه به کشاورزان اطلاع رسانی می‌شود.

کد خبر: ۱۴۱٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      0 0
      این شهرستا ن تابحال که بگید یک مسعول خوب تلاشگر ودلسوز دیدیده خدا نکنه که دیده باشه نه حالا به این خاطره که ازهمه شهرستانهای کشور از همه لحاظ عبترو محرومتر هستش یعنی یک مسعوله خوب دلسوز ندیده تا به امروز
    • جعفر IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      1 0
      سلام.لااقل شماره تماس روستاییان منطقه فامنین و علاقه هرکدام نسبت به طرح های موردنظرجهاد درراستای افزایش بهره وری و تولید رااگرداشته باشید.کلاسهاازنفرات بیشتری استفاده خاهندکرد.لذا آماری گرفته بشه که هرشخص چه امکاناتی وچه علائقی داره که جهادمنسجم تر خدمات رسانی کنه.وجهت کلاسهاهم ازمساجدروستاها استفاده کنید خروجی بهتری خاهدداشت.ارادتمندشماازروستای بازران شهرستان فامنین.