۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
ایران؛ بزرگ‌ترین تولیدکننده واکسن در غرب آسیا

ایران؛ بزرگ‌ترین تولیدکننده واکسن در غرب آسیا

رئیس هیات مدیره گروه دارویی برکت گفت: ما بزرگ‌ترین تولید کننده واکسن در منطقه خاورمیانه هستیم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، حمیدرضا جمشیدی در نخستین جلسه کمیته فنی سازمان‌های سلامت محور دستاوردهای و توانمندی‌های فنی بخش سلامت کشور در زمینه تولید واکسن کرونا را تشریح کرد و افزود: ظرفیت تولید واکسن کرونا در ایران به حدی رسید که توانستیم روزانه به بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واکسن کرونا تزریق کنیم.

وی ادامه داد: نتایج تحقیقات نشان داده که واکسن‌های تولیدی برکت دارای کمترین عارضه از لحاظ مرگ و بستری است.

رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت گفت: لازم است شرکت دارویی برکت به عنوان تولید کننده اصلی واکسن کرونا در منطقه معرفی شود.

محمد حسین نیک نام مدیر کل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت در این جلسه گفت: همه اقدامات در دوران بیماری کرونا بر شانه‌های نظام سلامت با قوت انجام شده است و از ابتدا اعتقاد داشتم با وجود استادان علمی، مدیران توانمند و کارکنان زحمتکش از این مشکلات عبور می‌کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با کمک سازمان‌های بین المللی سلامت محور، برخی از چالش‌های موجود در نظام سلامت ایران بر طرف شود.

خانم کاشی را معاون عملیات دفتر نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان در ایران گفت: ایران یکی از کشورهای موفق در زمینه حمایت از پناهندگان و مهاجران بوده و توانسته است به تعداد زیادی از پناهندگان به مدت طولانی خدمات ارائه دهد.

وی با اشاره به سفر خود به چند استان ایران افزود: کارکنان متعهد خدمات سلامت را در سطح بالا و بدون تبعیض در مراکز بهداشتی ارائه می‌کنند.

دکتر اسلامی به نمایندگی از دفتر یونیسف در ایران گفت: ایران در زمینه تولید واکسن بسیار موفق عمل کرده و یونیسف آماده است اقدامات لازم را در زمینه انتقال تجربیات ایران در زمینه تولید واکسن کرونا به سایر کشورها انجام شود و این واکسن در دنیا شناخته شود تا کشورهایی که بخواهند به واکسن ایران دسترسی داشته باشند و مانع بین‌المللی در این زمینه وجود نداشته باشد.

آقای وثیق مشاور اطلاعات راهبردی دفتر نمایندگی کنترل ایدز ملل متحد پیشنهاد کرد تجربیات موفق ایران در زمینه واکسن مستند و به سایر کشورها ارائه شود تا بتوانند از ان استفاده کنند.

حمایت‌ها و خدمات انساندوستانه نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان و آوارگان موضوعی بود که دکتر محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر آن را تشریح و بر کم نظیر بودن این خدمات در بین کشورها تأکید کرد و مقرر شد گزارش‌های ذیربط را سازمان‌های بین المللی به شکل مطلوبی در سطح جهانی منتشر کنند.

در پایان این نشست گزارش تحریم‌های ظالمانه به ویژه آثار آن در بخش سلامت ارائه شد که با همراهی نمایندگان سازمان‌ها برای مقابله، مستند سازی‌های حقوقی و جبران نتایج همراه بود.

نخستین جلسه کمیته فنی سازمان‌های سلامت محور، با مشارکت معاونان سازمان‌های بین‌المللی در اداره کل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

دومین نشست نمایندگان سازمان‌های بین المللی سلامت محور در ایران با حضور وزیر بهداشت کشورمان ۲۰ بهمن برگزار و مقرر شد نشست نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی سلامت محور هر دو ماه یک بار برگزار و جلسات کمیته فنی سازمان‌های سلامت محور، یک ماه قبل از نشست نمایندگان سازمان‌های بین المللی سلامت محور برگزار شود.

کد خبر: ۱۴۱٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha