۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
بهره‌برداری از نخستین ردیف فرآورشی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی با ارسال به خط سراسری
مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران خبر داد:

بهره‌برداری از نخستین ردیف فرآورشی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی با ارسال به خط سراسری

بوشهر- مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران از بهره‌برداری از نخستین ردیف فرآورشی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی با ارسال گاز تصفیه شده به خط سراسری انتقال گاز خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر اظهار داشت: با تلاش متخصصان داخلی، پس از انجام مراحل فشرده ساخت، پیش‌راه‌اندازی، راه‌اندازی و دریافت گاز ترش بخش فراساحل در اولین ردیف تصفیه گاز پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی، ارسال گاز تصفیه شده از این ردیف فرآورشی به خط سراسری انتقال گاز آغاز شد.

وی با اشاره به ورود گاز ترش سکوهای بخش فراساحل فاز ۱۴ پارس جنوبی به تأسیسات پالایشگاه این طرح در روز دوشنبه (نهم اسفندماه ۱۴۰۰) گفت: به این ترتیب بخشی از توان فرآورشی پالایشگاه فاز ۱۴ با ظرفیت روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب معادل ۱۴.۲ میلیون متر مکعب گاز، عملیاتی شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران یادآور شد: تأخیر در تکمیل و راه‌اندازی پالایشگاه مزبور در دولت قبل موجب فرسودگی برخی از تجهیزات و شیرآلات این پالایشگاه شده بود که با مدیریت جهادی کارکنان شرکت ملی نفت ایران و پیمانکاران مربوطه در دولت سیزدهم بحمدالله تمامی نواقص و مشکلات برطرف شد و هم‌اکنون گاز تصفیه شده به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

خجسته‌ مهر یادآور شد: به‌دلیل اعتراض‌های کارگری در ابتدای امسال، متأسفانه وقفه سه ماهه در روند ساخت پالایشگاه روی داد که با مدیریت موضوع این مشکل نیز رفع شد.

وی درباره دیگر مسائل این طرح نیز گفت: علیرغم مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا، حدود هفت هزار نفر در پالایشگاه فاز ۱۴ مشغول به فعالیت بودند و به‌لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی تدابیر لازم برای استقرار و تردد ایمن افراد اتخاذ شده است.

کد خبر: ۱۴۱٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha