۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
سرانجام درخشان اقتصاد چین با نزدیک شدن به توافق تجاری امریکا

سرانجام درخشان اقتصاد چین با نزدیک شدن به توافق تجاری امریکا

بخش ساخت و تولید چین در ماه دسامبر گام‌های بلندی را به سوی استفاده از نوآوری در فرآیندهای صنعتی و کیفیت‌بخشی به محصولات خود برداشته است. با نزدیک شدن به امضای فازنخست صلح تجاری با ایالات‌متحده، جایگاه چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا مستحکم تر می شود ولی  به نظر می رسد که در پایان سال وعلی رغم تلاشهای زیاد، اقتصاد چین سیر روند نزولی را طی میکند و جنگ تجاری بین چین و آمریکا ابعاد نگران کننده‌ای به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار بازاربه نقل از بلومبرگ، با این وجود از نظراقتصاد دان های چینی، این توافق ازافزایش بیشتربر روی تعرفه ی کالاها چینی به ایالات متحده جلوگیری کرده و مانع بروز یک جنگ تجاری و تضعیف اقتصاد دو کشور وکاهش رشد اقتصادی جهان می شود.  

براساس داده‌های منتشرشده توسط اداره آمارو ارقام ملی در روز سه‌شنبه، شاخص خرید کارخانجات در ۵۰/۲ باقی ماند و در روندی نزولی، شاخص غیر تولیدی از ۵۴.۴ به ۵۳.۵ کاهش یافت. همچنین شاخص بنگاه های اقتصادی تولیدی کوچک پس از بازگشت  نسبت به ماه قبل کاهش چشمگیری یافت.

پیتر ناوارو مشاور امور تجاری کاخ سفید، در روز دوشنبه در گفتگو با فاکس نیوز اذعان کرد  که توافق تجاری اولیه ی اوایل ماه جاری با پکن، به پایان رسیده  و این یک معامله تمام شده است.

سال جدید میلادی و رونق بازار چین

ناوارو همچنین از تایید گزارشاتی مبتنی بر سفرنمایندگان چینی به رهبری نخست وزیر چین به واشنگتن برای امضای قرارداد در این هفته امتناع کرد.

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از مرکز اطلاعات لجستیکی چین، با ورود به سال جدید، بازار داخلی و تقاضای خارجی هردو در حال رونق است واخبار مرتبط با فاز اول توافق و صلح تجاری با امریکا از افزایش ثبات و انتظارات بازار و سودآوری برای واردات و صادرات خبر می دهد.

با وجود تلاش بخش خصوصی برای دستیابی به بودجه ارزان، اقتصاد هنوز هم از رشد چشمگیر اقتصادی در سال ۲۰۲۰ برخوردار است و حجم زیادی از بدهی های برجسته، دامنه هزینه های دولت را محدود می کند.

کد خبر: ۱٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha