۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
اولویت‌بندی اجرای طرح‌ها و توزیع عادلانه منابع با آمایش سرزمینی
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس مطرح کرد

اولویت‌بندی اجرای طرح‌ها و توزیع عادلانه منابع با آمایش سرزمینی

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس معتقد است محرومیت زدایی و اولویت بندی اجرای طرح‌های مختلف در مناطق کشور با طرح آمایش سرزمینی انجام می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رسول فرخی میکال، با بیان اینکه آمایش سرزمین می تواند به توسعه مناطق کمترتوسعه یافته کشور بیانجامد، گفت: توسعه یافتگی و تحقق عدالت از مهم ترین اقداماتی است که در نتیجه آمایش سرزمینی می تواند ایجاد شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در ادامه توسعه پایدار در کشور را در گرو اجرا و تحقق طرح آمایش سرزمینی دانست و افزود: هر استان ظرفیت مخصوص به خود را دارد که آمایش سرزمین این ظرفیت ها را مورد شناسایی قرار داده است و اجرای آن می تواند به استفاده بهینه از آنها و کاهش هدررفت منابع کمک کند.

وی با بیان اینکه طرح آمایش سرزمینی باعث تسهیل برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت می شود، عنوان کرد: این برنامه ریزی ها در راستای محرومیت زدایی از مناطق مختلف کشور است که آمایش آن را تسهیل می کند و به توزیع عادلانه منابع، اولویت بندی اجرای طرح های عمرانی، اشتغال زایی و غیره با توجه به معیارهای جمعیتی، جغرافیایی و غیره می شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آمایش سرزمینی از شکاف طبقاتی موجود در کشور می کاهد و منجر به نتیجه بخشی بسیاری از پروژه های صنعتی و اقتصادی می شود که البته در کنار آن باید اختیارات مدیران استانی نیز افزایش یابد.

کد خبر: ۱۴۱٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha