اتاق بازرگانی ایران با تغییرات گسترده مدیران زیر و رو شد| اداره اتاق به دست نگهبانان افتاد!
هم زمان با شروع تعطیلی ها

اتاق بازرگانی ایران با تغییرات گسترده مدیران زیر و رو شد| اداره اتاق به دست نگهبانان افتاد!

بنا بر شنیده ها تعداد زیادی از مدیر و معاونان اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی هم زمان با شروع تعطیلات در این نهاد بخش خصوصی استعفا و تغییر کردند.

به گزارش بازار، به بهانه تعدیل نیرو و پیشنهاد پاداش کسانی که استعفا می دهند تعداد زیادی از معاونان و مدیران اتاق بازرگانی به کار خود پایان دادند و پیش بینی می شود برخی از آنها نیز بعد از این استعفا مهاجرت کنند.

در چند ماه اخیر درگیری زیادی میان هیات رییسه و رییس اتاق رسانه ای شده بود و پیشتر نیز رئیس اتاق بازرگانی ایران در نامه ای هیئت رئیسه را از دخالت در امور اداری و معاونت ها منع کرده بود و بعد از آن نیز فیلم توهین رئیس اتاق بازرگانی به نمایندگان مجلس رسانه ای شده بود که همگی نشان از انحراف این نهاد بخش خصوصی از ماموریت های خود و مشغول شدن به درگیری های درونی داشت.
شنیده های بازار، حاکی است که اتاق ایران حداقل ۴۳ مدیر و معاون خود را تغییر خواهد داد و همگی آنها استعفا داده اند که البته این تغییرات گسترده جز با ورود نهادهای نظارتی امکان پذیر نیست!

همچنین شنیده های بازار حاکی از انتساب معاونت بین الملل و تغییر معاونت های حقوقی استانها، امور مجلس و مدیر روابط عمومی و... دارد که به بهانه تعدیل نیرو در پایان سال بسیاری از مدیران دیگر نیز رفتن را بر ماندن ترجیح داده اند.

پیگیری خبرنگار بازار از رئیس اتاق بازرگانی نیز بی نتیجه بود و گوشی رئیس اتاق خاموش است و احتمالا امور اتاق تا زمان تغییرات جدی تر در سال جدید بر عهده نگهبان ها است!
پیشتر نیز مسائلی چون انتسابات فامیلی و دوتابعیتی بودن یکی از مدیران اتاق مطرح بود که در چندین شورای عالی مرتبط با اقتصاد حضور می یافت در حالی که خانواده وی در آمریکا مستقر بوده است!
به این ترتیب به نظر می رسد تغییرات جدی و بزرگی در سال جدید و در اتاق ایران و سایر اتاق ها را شاهد باشیم.
همچنین بنا بر شنیده ها دامنه این تغییرات به اتاق بازرگانی تهران به عنوان قدرتمند ترین اتاق بازرگانی در کشور نیز رسیده که با تغییر اعضا دولتی این اتاق کلید خورده است.
گفتنی است انتخابات دور قبل اتاق بازرگانی تهران که حضوری پرتعداد و قدرتمند در هییت رئیسه اتاق بازرگانی ایران داشتند، نیز ظاهرا با شاکیان خصوصی در رای بدوی ابطال شده بود و این حکم دوباره از سوی دادگاه تجدید نظر تائید شده است.

پیشتر نیز اصلاح قانون اتاق بازرگانی در مجلس کلید خورده بود، لذا در ماه های اول سال ۱۴۰۱ باید انتظار تغییرات جدی تر و اصلاحات عمیق تری را در اتاق های بازرگانی داشته باشیم.

کد خبر: ۱۴۱٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • NL ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 2
      آقای قالیباف بخاطر اهداف شخصی اتاق بازرگانی را ویران نکن. بس است