۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
صدور ۱۵ مجوز غیرحضوری در بخش حمل و نقل جاده‌ای
معاون وزیر راه و شهر سازی خبر داد

صدور ۱۵ مجوز غیرحضوری در بخش حمل و نقل جاده‌ای

امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از الزام دستگاه‌های مرجع صدور مجوزهای کسب و کار به ثبت مدارک مورد نیاز برای صدور مجوز در درگاه ملی مجوزها خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با بیان اینکه در راستای تحقق ماده هفت اصل ۴۴ قانون اساسی از ۱۸ اسفند ماه همه دستگاه‌های مرجع صدور مجوزهای کسب و کار ملزم شده‌اند مدارک مورد نیاز برای صدور مجوزها را در درگاه ملی مجوزها ثبت کنند، گفت: در اجرای این قانون در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز ۱۵ مجوز در بخش حمل و نقل جاده‌ای به صورت غیر حضوری صادر می‌شود.

وی با اشاره به فرآیند مجوز دهی کسب و کارها اظهار کرد: براساس این قانون دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند به منظور تسهیل سرمایه گذاری مراجع صدور مجوز های کسب و کار، شرایط و فرآیندهای صدور یا تمدید مجوزهای کسب و کار را به نحوی ساده کنند که هر متقاضی مجوز در صورت ارائه مدارک مصرح در پایگاه اطلاع رسانی مجوزهای کسب و کار بتواند در حداقل زمان ممکن، مجوز مورد نظر خود را دریافت کند.

امانی افزود: مطابق این قانون، ممنوعیت صدور مجوز غیر الکترونیکی از ۱۸ اسفند به تمامی دفاتر ستادی و استانی ابلاغ شده است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، وی در مورد سابقه صدور مجوزها نیز توضیحاتی را ارئه داد و عنوان کرد: از سال ۹۸ نسبت به تکمیل عنوان و شناسنامه مجوزهای سازمان در درگاه ملی مجوزهای کشور اقدام و کلیه مدارک و مستندات در سامانه توسط نماینده سازمان در درگاه بارگذاری و تایید سیستمی شد. با توجه به فرایند تعریف شده پس از بررسی کارشناسی، شناسنامه مجوزهای تکمیل و تایید شده به منظور طرح و تصویب در هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مورد بررسی حقوق – فرایندی قرار گرفت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، خاطرنشان کرد: در همین راستا سازمان نسبت به اعمال اصلاحات مورد نظر اعلامی از سوی هیات مذکور اقدام و نتیجه را به معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی اعلام کرد و طی ماه‌های اخیر کارشناسان دفاتر تخصصی با تعامل به عمل آمده با وزارت امور اقتصاد و دارایی نسبت به اعمال اصلاحات در کاربرگ‌های ارسالی از سوی مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی اقدام کردند.

کد خبر: ۱۴۱٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha