۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۶
اروپا طرح ممنوعیت بیت کوین را در دستور کار قرار داد
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

اروپا طرح ممنوعیت بیت کوین را در دستور کار قرار داد

به دلیل حجم بالای انتشار کربن از صنعت رمز ارزها، اروپا در نظر دارد ممنوعیت فعالیت در این صنعت را بررسی کند.

بازار؛ گروه بین الملل: امروز ارزش رمز ارزها در بازار جهانی افزایش یافت ولی نرخ افزایش کمتر از ۵ درصد بود. سبز پوش بودن این بازارسبب شد تا سطح قیمت مقاومتی برای بیت کوین برابر با ۳۷ هزار دلار تعیین شود . طبق گزارش منتشر شده توسط کوین دسک ارزش هر بیت کوین با ۲.۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل به ۳۹ هزار و ۷۳۲ دلار رسید در حالیکه ارزش هر اتریوم در مرز ۲۶۶۰ دلار قرار داشت.

نرخ افزایش ارزش اتریوم در این روز برابر با ۴.۹۵ درصد بود . ارزش هر رمز ارز XRP به بالغ بر ۷۷ سنت رسیده است که حدود ۱.۳ درصد نسبت به روز قبل از آن رشد کرد. بحران های روسیه و اوکراین درابتدا باعث تنش در این بازار شد. بازار رمز ارزها تحت تاثیر این بحرانها با افت شدید ارزش روبرو شد زیرا ریسک سرمایه گذاری در این بازار با توجه به ریسک بالایی که در اقتصاد دنیا وجود داشت، چشمگیر بود.

اما علاوه بر جنگ روسیه و اوکراین، سیاست هایی که این روزها برای بازار رمزارز وضع می شود هم روی قیمت رمز ارزها اثر دارد. در ابتدای ماه مارس دولت امریکا طرحی را برای قانونمند کردن بازار رمزارزها و نظارت بر این بازار ارایه داد.

قرار بر این است که نظارت بر این بازار افزایش یابد تا از نوسان های زیاد و از بین رفتن ارزش سرمایه های سرمایه گذاران جلرگیری شود.از طرف دیگر در اروپا هم طرح مشابهی در حال بررسی است. طرحی که به موجب آن بازار رمز ارزها مسولیت انتشار کربن را بر عهده خواهد گرفت و باید برای کاهش ردپای کربن خود برنامه ای وضع کند.

در هفته جاری اتحادیه اروپا طرحی برای ممنوعیت فعالیت بیت کوین در این منطقه ارایه داد و دلیل این ممنوعیت حجم بالای مصرف انرژی صنعت رمز ارزها و انتشار بالای کربن از این صنعت عنوان شد. با وجود اینکه این طرح هنوز به تصویت و تایید نرسیده است ولی باعث شد تا پژوهشگران زیادی به بررسی تاثیر بازار رمز ارزها روی انتشار کربن در دنیا بپردازند.

وب سایت کوین دسک در این مورد نوشت:« صنعت رمز ارزها برای بقا دو راه بیشتر در پیش ندارد. یا باید میزان استفاده از منابع احیا شدنی را افزایش دهد و به صنعتی سبز تبدیل شود یا اینکه با استفاده از سیستم بلاکچین بستر را برای کاهش انتشار کربن فراهم آورد.»

انتشار کربن در این روزها به یکی از اصلی ترین دغدغه های دنیا تبدیل شده است و تلاش برای کاهش آن از اهمیت بالایی برخوردار است. گزارشها نشان می دهد در جریان بحران کرونا میزان انتشار کربن در دنیا کم شد ولی با شروع فعالیتهای اقتصادی و پروازهای بین المللی، شرایط تغییر کرد و بازهم حجم انتشار کربن در مسیر افزایش قرار دارد.

کیت میلر تحلیل گر بازار رمز ارزها در مصاحبه ای با این وب سایت گفت:«بازار رمز ارزها دو مسولیت بر عهده دارد. از یک طرف باید خریدار منابع انرژی پاک در دنیا باشد و از طرف دیگر باید در ایجاد تکنولوژی هایی که به تولید انرژی های پاک می پردازند سرمایه گذاری کند.با این دو سیاست می توان انتظار داشت که بازار اصلاح شود و نگرانی در مورد ردپای کربن در این صنعت کمتر شود.»

او در ادامه مصاحبه بر اهمیت صنعت رمز ارزها در اقتصاد هم تاکید کرد و گفت:« این صنعت نوپا و در حال رشد است ولی اجرای قوانین نظارتی بر این بازار می تواند باعث کاهش تقاضا برای آن شود. از طرف دیگر اگر بر مساله حجم بالای انتشار کربن در این صنعت هم تاکید زیادی شود، می توان انتظار داشت که قیمتها کاهش یابد.»

کد خبر: ۱۴۱٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha