۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
پیش بینی کاهش دمای هوای همدان تا منفی ۸ درجه/ کشاورزان تمهیدات لازم را بیندیشند
مدیر کل هواشناسی همدان اعلام کرد:

پیش بینی کاهش دمای هوای همدان تا منفی ۸ درجه/ کشاورزان تمهیدات لازم را بیندیشند

همدان-عابد،مدیرکل هواشناسی استان همدان بابیان اینکه از صبح پنج شنبه شاهد کاهش محسوس دما در این استان خواهیم بود،گفت: دمای کمینه در روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه در برخی نقاط به هشت درجه زیر صفر می رسد.

حسین عابد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه با توجه به آخرین خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان در روزهای آینده کاهشی خواهد بود، اظهار کرد: احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده باران و برف و وزش باد شدید در ساعاتی از روز چهارشنبه و چهارشنبه شب پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با خروج سامانه بارشی و استقرار هوای سرد از صبح پنج شنبه شاهد کاهش محسوس دما در استان همدان خواهیم بود، ادامه داد: دمای کمینه در روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه در برخی از نقاط تا هشت درجه زیر صفر هم خواهد رسید.

عابد زمان آغاز پیش‌بینی انجام شده را ۲۶ اسفندماه دانست و با بیان اینکه مخاطره کاهش دما در کل استان مشاهده خواهد شد، افزود: کاهش دما به زیر صفر و وقوع یخبندان شبانه، سرمازدگی باغات و محصولات کشاورزی و افزایش مصرف انرژی از اثرات این کاهش دما خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان همدان به کشاورزان توصیه کرد رطوبت مزارع و باغات را از طریق انجام آبیاری به منظور تعدیل دمای محیط افزایش دهند و اضافه کرد: کشاورزان باید روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغات در ساعات اولیه بامداد، خودداری از مبارزه شیمیایی با آفات و علف های هرز تا رفع خطر سرمازدگی، تنظیم درجه حرارت و استحکام و ترمیم سازه های گلخانه ها، عایق بندی و محافظت از کندوها با توجه به وزش باد و سرما آماده این شرایط باشند و از انجام هرس باغات خودداری و سالن‌های مرغداری نیز به تهویه و کنترل دما مجهز شوند.

کد خبر: ۱۴۱٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha