۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
 حجم تجارت شبکه جهانی اطلاعات ۵ هزار میلیارد دلار است
رئیس پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات:

حجم تجارت شبکه جهانی اطلاعات ۵ هزار میلیارد دلار است

زنجان- رئیس پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حجم تجارت شبکه جهانی اطلاعات پنج هزار میلیارد دلار است و  ایران یک درصد جمعیت جهان با نفوذ تکنولوژی بالا است. 

به گزارش خبرنگار بازار، محمدجعفر صدیق‌ دامغانی‌زاده ظهر سه شنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه امضای تفاهم‌نامه مرکز منطقه‌ای شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال پارک فاوا که در استانداری زنجان برگزار شد، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نگاه جدی و عملیاتی به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات دارد.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم شبکه ملی اطلاعات را برپا کرده و محقق کنیم زمینه‌ساز توسعه تمدن می‌شود، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای با استان زنجان برای راه اندازی مرکز منطقه‌ای شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال پارک فاوا امضا شد.

رئیس پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان گفت: به شرکت‌های جوان اعتباراتی طبق قرارداد VC اختصاص می یابد و شرکت اگر در محل کار خود حضور پیدا کرده و پارک علم و فناوری استان زنجان تایید کند می‌توان سهم ماهانه خود را بگیرد.

دامغانی زاده، با بیان اینکه جوانان ایرانی را از جوان بیکار به جوان بدهکار تبدیل نخواهیم کرد، گفت: اما اگر جوانی پول را گرفت و کار را رها کرد، دو برابر پول داده شده از او پس گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: تفاهم‌نامه دوم با پارک علم و فناوری استان زنجان امضا می‌شود که عمده اختیارات و مسئولیت در شبکه به این پارک منتقل می‌شود که حجم اولیه این تفاهم‌نامه برای سال جاری ۴ میلیارد تومان بوده که قابل افزایش است.

رئیس پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری ابراز داشت: حجم تجارت شبکه جهانی اطلاعات پنج هزار میلیارد دلار است و ایران یک درصد جمعیت جهان با نفوذ تکنولوژی بالا است.

کد خبر: ۱۴۱٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha