۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
افزایش وصول ارزی درآمدهای فروش نفت در دولت سیزدهم| بخش کوچکی از پول نفت را تهاتر کردیم
وزیر نفت در پاسخ به بازار:

افزایش وصول ارزی درآمدهای فروش نفت در دولت سیزدهم| بخش کوچکی از پول نفت را تهاتر کردیم

اوجی وزیر نفت می گوید: بخش عمده ای از پول فروش نفت را به صورت نقدی و ارزی دریافت کرده و تنها بخش کوچکی از آن را در قالب تهاتر می گیریم.

بازار؛ گروه آب و انرژی: جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه مراسم رونمایی از اسناد تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره با استفاده از دانش فنی بومی در شرکت پالایش نفت بندر عباس، در پاسخ سوال بازار درباره وصول درآمدهای نفتی گفت: عمده وصول درآمدهای حاصل از فروش فرآورده های نفتی و نفت به صورت نقدی و ارزی بوده است. ضمن اینکه هر گونه فروشی که انجام شده، درآمدهای حاصل از آن در موعد مقرر پرداخت شده است.

به گفته او، با شروع دولت سیزدهم وزارت نفت در این حوزه شاهد افزایش صادرات نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی بوده و در مجموع وصول درآمدها ۲.۵ برابر شده است.

اوجی همچنین در پاسخ به این سوال بازار که چه میزان از درآمدهای حاصل از فروش نفت در قالب تهاتر پرداخت شده است، گفت: بخش کوچکی از پول نفت را در قالب تهاتر با کالاهای مورد نیاز کشور دریافت کردیم.

وزیر نفت همچنین در پاسخ به سوال دیگر بازار درباره بند «ی» تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ گفت: بر اساس قانون بودجه سال آینده این امکان برای نهادها، سایر وزارتخانه ها نیز فراهم شده که از فرصت تهاتر نفت به ازای مطالبات خود از دولت استفاده کند. اما کماکان فروش نفت در حیطه اختیارات وزارت نفت است.

او همچنین در پاسخ به این سوال که لغو تحریم ها چه تاثیری می تواند در حوزه فروش نفت داشته باشد، گفت: در دولت سیزدهم و وزارت نفت هیچ وقت منتظر مذاکرات نبودیم و با توجه به توانمندی صنعت نفت امروز بالغ بر ۱۶.۵ میلیارد دلار در قالب قرارداد امضا شده است.

کد خبر: ۱۴۱٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha